نخستین جلسه‌ی بورد اجرایی سازمان غذایی جهان در ۲۰۲۱ با اشتراک معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت برگزار شد

mail-admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۷ - ۱۳:۱۱
نخستین جلسه‌ی بورد اجرایی سازمان غذایی جهان در ۲۰۲۱ با اشتراک معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت برگزار شد

۷ حوت ۱۳۹۹
نخستین جلسه‌ی بورد اجرایی عمومی سازمان غذایی جهان به میزبانی ایتالیا، با اشتراک حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به صورت آنلاین برگزار شد. در این جلسه، آقای غفوری به نماینده‌گی از حکومت افغانستان و وزارت زراعت شرکت کرده بود. اولین جلسه منظم بورد اجرایی پروگرام غذایی جهان (WFP) در ۲۰۲۱ از ۲۲ تا ۲۴ فیبروری سال جاری به شکل دیجیتال با میزبانی روم، پایتخت ایتالیا برگزار شد. این هیأت اجرایی، عالی‌ترین نهاد حکومتی پروگرام غذایی جهان است که شامل ۳۶ کشور عضو سازمان ملل متحد یا سازمان‌های غذایی می‌باشد که حمایت بین دولتی، پالیسی و نظارت برای فعالیت‌های پروگرام غذایی جهان فراهم می‌کند.
در این جلسه کشورهای عضو سازمان غذایی جهان (WFP) بحث همه‌جانبه روی برسی اجمالی جهان و منطقه در زمینه‌ی منابع، منابع مالی، مسایل بودجه‌ای، پلان‌های عملیاتی، پالیسی و هم‌چنان مرور نیازهای بشردوستانه و اولویت‌ها و نگرانی‌های عملیاتی بحث‌های همه‌جانبه صورت گرفته است. هم‌چنین کشورهای عضو این سازمان تعهدات مالی‌شان را از پشتی‌بانی فعالیت‌های پروگرام غذایی جهان در این جلسه در میان گذاشتند.
پروگرام غذایی جهان (WFP) فعالیت‌هایش را در افغانستان از سال ۱۹۶۳ آغاز کرده است و تا کنون کمک‌های غذایی و بشردوستانه‌اش را برای شهروندان در سراسر کشور فراهم می‌سازد. فعالیت‌های پروگرام غذایی جهان در افغانستان عبارت از توزیع مواد غذایی در برابر کار، غذا برای آموزش، بهبود توسعه زراعت، معیشت و مصونیت غذایی همه‌گانی در مناطق دوردست تشکیل می‌دهد که حکومت افغانستان از این فعالیت‌های بشردوستانه‌ی پروگرام غذایی جهان سپاس‌گزاری دارد.
حکومت افغانستان هم‌چنان، برنامه‌ی غذایی جهان را یک همکار بسیار مهم در عرصه کمک‌رسانی بشردوستانه می‌داند.

 

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS