قرار است در کمپین نهال‌شانی امسال در هرات، بیش از۶۰ هزار نهال غرس شود

mail-admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۱۴:۸
قرار است در کمپین نهال‌شانی امسال در هرات، بیش از۶۰ هزار نهال غرس شود

۱۹ دلو ۱۳۹۹
کمپین نهال‌شانی دیروز در منطقه پشتون‌پل ولسوالی گذره با حضور محنسه حسن‌زاده معاون مقام ولایت، عبدالصبور رحمانی رییس زراعت هرات و نصیراحمد فضلی رییس حفاظت از محیط زیست، با جمع از همکاران ریاست زراعت، نماینده‌گان رسانه‌ها و هم‌چنان دهقانان رسما افتتاح شد.
عبدالصبور رحمانی رییس زراعت هرات می‌گوید: «قرار است در این کمپین بیش از ۶۰ هزار نهال تزئینی، مثمر و غیر مثمر به اساس سهمیه‌بندی مقام ولایت برای ارگان‌های امنیتی، ولسوالی‌های نُزده‌گانه و ادارات دولتی به خاطر سرسبزی و مبازره با آلوده‌گی‌های محیط زیستی در هرات توزیع و غرس شود.»
کمپین نهال‌شانی طبق برنامه‌های همه‌ساله ریاست زراعت هرات و به منظور ایجاد فضای سبز و جلوگیری از آلوده‌گی هوا راه‌اندازی می‌شود.
رییس زراعت هرات در مراسم افتتاح کمپین نهال‌شانی از مردم خواست تا در قسمت حفاظت از نهال‌ها و هم‌چنان تقویت این روند سهم بیش‌تر بگیرند.
در این کمپین، قرار است که ریاست زراعت در ساحات مربوطه خویش، در حدود ۲۰ هزار نهال را غرس، آبیاری و حفاظت کند.
روند نهال‌شانی در هرات همه ساله از ۱۵ دلو آغاز می‌گردد و تا دوم حمل ادامه می‌یابد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS