روند توزیع تخم اصلاح‌شده‌ی گندم در بادغیس آغاز شد

content_admin
شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۴ - ۹:۴۷
روند توزیع تخم اصلاح‌شده‌ی گندم در بادغیس آغاز شد

۲۲ عقرب ۱۳۹۹
روند توزیع تخم‌های اصلاح‌شده‌ی گندم در بادغیس آغاز شد و جمعاً ۵۴۸ متریک تن تخم اصلاح‌شده به دهقانان این ولایت توزیع می‌شود.
از این میان ۳۹۱ متریک تن تخم اصلاح‌شده در کمپین عمومی وزارت زراعت به هفت هزار و ۸۲۰ دهقان بادغیسی توزیع می‌گردد.
دهقانان برای دریافت بذرهای اصلاح‌شده‌ای که در کمپین عمومی وزارت به صورت سب‌سایدی توزیع می‌گردد، دهقانان تنها ۴۰ فی‌صد قیمت تمام‌شد را می‌پردازند و ۶۰ درصد دیگر را وزارت زراعت پرداخت می‌کند. دهقانان مستفیدشونده از این تخم‌های اصلاح‌شده از قلعه نو مرکز و ولسوالی‌های قادس، جوند، مقر و آب‌کمری بادغیس اند.
هم‌زمان با توزیع این گندم‌ها، ۱۵۷ متریک تن گندم اصلاح‌شده بذری و مقدار (۲۰۷) متریک تن کود کیمیایی از جانب دفترها و موسسات همکار (۵۰ متریک تن از سوی دفتر بین‌المللی وردوِژن،  ۱۰۰ متریک تن از جانب FAI و هفت تن از سوی دفتر IRC) در هم‌آهنگی با ریاست زراعت بادغیس در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت توزیع گردیده است.
با توزیع مجموع تخم‌های اصلاح‌شده‌ی گندم،  پنج هزار و ۴۸۰ هکتار زمین، گندم اصلاح شده کشت خواهد شد.
 باید گفت که سال گذشته در پی توزیع ۸۱۷ متریک تن گندم اصلاح‌شده بذری در ولایت بادغیس از جانب ریاست زراعت و موسسات همکار، یک سال زراعتی خوب وپربار سپری شد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS