دیدار معین زراعت و مالداری با مسوولان بنیاد خیریه «سلام»، موسسه «اوتید» و مشاور ارشد پارلمان اروپا

mail-admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۹:۲۶
دیدار معین زراعت و مالداری با مسوولان بنیاد خیریه «سلام»، موسسه «اوتید» و مشاور ارشد پارلمان اروپا

۱۴ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت با خانم سیمونا فرناندیز رییس بنیاد خیریه «سلام»، دوکتور حیات الله عتید رییس موسسه «اوتید» در افغانستان، ایوانوف کونستانتین مشاور ارشد پارلمان اروپا و باسم حتاحت مشاور پارلمان اروپا در بخش روابط کشورها و میانجی دیدار و گفتگو کرد.
مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری در این دیدار گفت:« هم‌زمان با منع کشت کوکنار توسط امیرالمومنین کشت کوکنار نظر به آمار ملل متحد ۹۵ درصد ختم شده است اما آمار ما نشان می‌دهد که کاشت کوکنار در افغانستان به صفر رسیده است، این یک اقدامی است که هم برای افغانستان و هم برای جهان ارزشمند است.»
معین زراعت و مالداری افزود: «افزایش زعفران، به‌دست آوردن مقام اول زعفران افغانستان از لحاظ کیفیت در سطح منطقه و جهان و قیمت خوب زعفران در بازار ملی و بین‌المللی بی‌پیشینه بوده که نیاز به کار بیشتر و حمایت دارد.»
به گفته مولوی صدراعظم عثمانی، در ۲۰ سال، با آمدن امریکا نزدیک به چهار میلیون نفر در کشور معتاد شده که توسط امارت اسلامی درمان شده است، پروژه‌های که قبلا تطبیق شده بنیادی نبوده و تنها خاک به چشم مردم زده شده است.
خانم سیمونا فرناندیز رییس بنیاد خیریه «سلام» که از کشور ایتالیا حمایت می‌شود در دیدار با مقام وزارت زراعت گفت:« سلام یک بنیاد است که در بخش‌های مختلف کار می‌کند و یکی از بخش‌های عمده آن زراعت است، ما می‌خواهیم دوباره فعالیت خود را آغاز کنیم و دستگیر مردم باشیم، اولویت تان را گفته و رهنمایی لازم را نمایید، سلام نام خداوند است ما به نام خداوند خلاف کاری نمی‌کنیم»
باسم حتاحت مشاور پارلمان اروپا در بخش روابط کشورها ضمن تاکید بر روابط خوب امارت اسلامی با سایر کشورها گفت:« افغانستان یگانه کشوری است که استعمار را نمی‌پذیرد، شما نیز با تمام کشورها تعامل داشته باشید و به آبادی کشور خود تمرکز نمایید، از لحاظ قانون هیچ انسان و هیچ کشور از یک دیگر برتر نیستند، داشتن روابط، امنیت و حمایت حق افغان‌ها است.»
رهبری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری تلاش می‌نماید با جلب همکاری نهادها و موسسات ملی و بین‌المللی زمینه سازی خدمت برای مردم به‌خصوص دهاقین و مالداران را مهیا نماید.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS