جلسه شورای عالی صندوق وجهی انکشاف زراعتی دایر گردید

mail-admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۱۸ - ۹:۴۷
جلسه شورای عالی صندوق وجهی انکشاف زراعتی دایر گردید

۱۸ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
جلسه شورای عالی صندوق وجهی انکشاف زراعتی به سرپرستی مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری با اشتراک معین وزارت مالیه، رییس صندوق وجهی انکشاف زراعت، مسوولان بانک، مشاورین وزارت زراعت و شماری از مسوولان عملیاتی صندوق وجهی برگزار شد.
مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در این جلسه گفت:« صندوق وجهی انکشاف زراعتی مفید برای دهاقین و مالداران و سودمند برای رشد این صندوق باشد ما تلاش نماییم تا چگونه این صندوق وجهی انکشاف زراعتی را رشد و خدمات بهتر و بیشتر برای مالداران و دهاقین داشته باشیم.»
هم‌چنان انجنیر عبدالغفور غفاری رییس صندوق وجهی انکشاف زراعتی فعالیت‌ها و دست آوردهای صندوق وجهی انکشاف زراعتی را در هفت ماه اخیر بیان کرده و روی چالشها، مشکلات و راه حل برای رشد این صندوق پرداخت.
در کنار این، در این جلسه روی قرضه دهی برای غضنفر بانک که خواستار ۵۰۰ میلیون افغانی قرضه و موسسه اکسوس که خواستار ۳۰۰ میلیون قرضه شده اند نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
برعلاوه، تصمیم گیری روی دوام یا توقف پروسه تمویلات مالی کوچک و ایجاد اداره جدید برای این برنامه، مشکلات دوسیه های مشتریان نزد محاکم و پیشنهاد صندوق مبنی بر بر دادشتن وجوه کویت فند از بخشی بدهی و شامل ساختن آن به سرمایه اصلی در بیلانس شیت صندوق از موضوعات عمده این جلسه بود.
صندوق وجهی انکشاف زراعتی یک نهاد دولتی مالی غیر بانکی بوده که تحت رهبری وزارت زراعت، آبیاری و آبیاری فعالیت می‌نماید. 
تمویل مالی اسلامی دهاقین و متشبثین زراعتی در جهت رشد و بهبود زراعت افغانستان از وظایف عمدۀ این صندوق به شمار می‌رود.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۶:۲۱
Background image

جلسه بودجه معینیت زراعت و مالداری دایر شد 

۱۰ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
جلسه بودجه در معینیت زراعت و مالداری وزارت زراعت تحت رهبری مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری و با حضور روساء تحت اثر معینیت برگزار شد. 
در این مجلس معین زراعت. . .

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۲:۵۶
Background image

به شش هزار دهقان در پنجشیر تخم بذری اصلاح شده گندم و کودهای کیمیاوی توزیع خواهد شد

۱۰ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت پنجشیر می‌گوید در آینده نزدیک از سوی این اداره به ۶ هزار دهقان در این ولایت تخم بذری اصلاح شده گندم و دو نوع کود کمیاوی سیاه و. . .

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۲:۹
Background image

سفر هیئت تخنیکی وزارت زراعت به‌منظور بازنگری سرحدات و نواحی شاروالی‌های ولایات پکتیا، لوگر، کاپیسا و پنجشیر

۱۰ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
به سرپرستی  ریاست عمومی انسجام امور شاروالی‌های اداره امور امارت اسلامی افغانستان یک تیم متشکل از انجنیران ریاست کارتوگرافی اداره اراضی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری. . .

BACK TO NEWS