وزیر زراعت به دهقانان در ولایت بلخ: باید تولید را معیاری کنیم

mail-admin
یکشنبه ۱۳۹۸/۳/۲۶ - ۱۵:۳۸

۲۶جوزای ۱۳۹۸
نصیراحمد درانی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، در سفرش به ولایت بلخ، در دیدار با دهقانان، فعالان سکتور زراعت، سرمایه گذاران، مسوولان محلی و شهروندان دیدار کرد. در همایشی که به مناسبت این دیدار در تالار ریاست زراعت ولایت بلخ راه اندازی شده بود، وزیر زراعت به تغییر در کیفیت تولیدات تأکید کرد و گفت که دهقانان باید تولیدات‌شان را معیاری کنند. آقای درانی گفت: «هم شما و هم حکومت، نیازمند همکاری دوجانبه هستیم، تا تغییر بیاوریم، بدون پرده صحبت کنیم، تا حقایق برملا شود، باید تقسیم بندی کنیم، چیزهایی که در توان ما است، ما انجام می دهیم و شما هم کار کنید. صداقت بین حکومت و مردم این است که باید کار کنیم و مشکلات‌مان را مطرح بسازیم و برای حل آن یک جا اقدام کنیم.»
آقای درانی گفت: «نبود مارکیت، کمک به دهقانان و میکانیزه‌سازی زراعت از نیازمندی های مردم است، اما مشکل زراعت در یک سال حل نمی‌شود. نیاز به پول زیاد دارد، عوامل تولید باید تقویت شود.» 
وزیر زراعت گفت: « می‌خواهم‌ تولید را معیاری کنید، تولیدات ما غیر اقتصادی است، دهلیز هوایی باز شده، یکی از دست‌آوردها است، اگر نیازمند آگاهی و آموزش باشید، در خدمت هستیم،‌ در بخش کنترل آب پروژه‌‎ها را نوشته کنید، حاضر هستم همکاری کنم و برای تقویت محصولات، گرین‌هاوس هم می‌سازیم، کار ما با دهقان و تاجران است، می‌خواهیم یک‌جا کار کنیم، قرضه می‌دهیم حمایت می‌کنیم، کلاه‌برداری نمی‌کنیم و از شما نیز چنین می‌خواهم، زمین می خواهید، پول می‌خواهید، من حاضرم همراه‌تان همکاری کنم.»
وزیر زراعت گفت که «روی قرنطین کار داریم و ۱۳ مرکز قرنطین را در ولایات ساختیم، در قسمت تولید و ذخیره علوفه کار کردیم، در قسمت واکسین و چراگاه کار ‌کردیم.‌ پنج باب مسلخ ساختیم که یک باب آن در بلخ است و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.»
آقای درانی گفت که وزارت زراعت در بخش مرغداری به سرمایه‌گذاران، تا ۵۰ درصد سهم کمکی می‌دهد و ۶۰ درصد سب‌سایدی کمک می‌کند.
هم‌چنان محمدعالم ساعی رییس زراعت ولایت بلخ در این برنامه گفت که ولایت بلخ دارای ۲۷۸۶۰۴ هکتار زمین آبی، ۱۸۸۶۷۱ زمین للمی، ۱۳۸۰۰۰ هکتار چراگاه، ۱۵۸۸۰۸ هکتار جنگل طبیعی و مصنوعی، ۲۰ فارم بزرگ تولید شیر است که در یک روز ۱۵۰۰۰ لیتر شیر تولید می‌کند.»
او گفت که ۵۰۰ فارم مرغداری، ۳۰ فارم خردوبزرگ ماهی‌پروری، ۲۰۰۰۰ هکتار باغ نیز در این ولایت وجود دارد و در سال ۱۳۹۷ ۲۵ شبکه‌آبیاری ساخته شده است.
از جانب دیگر محمدبشیر توحیدی سرپرست و معاون مقام ولایت بلخ گفت: «میوه‌ها و سبزیجاتی را که در نمایشگاه دیدیم دست‌آورد عالی است، نتیجه زحمت و تلاش دهقانان و مردم با عزت ما است، مردم ما هیچ وقت تسلیم مشکلات نشدند‌ تا توان کار است در خدمت مردم قرار داریم. از وزارت زراعت تشکر می‌کنیم. در بخش‌های مختلف باغداری، ماهی‌پروری، مالداری فعالیت‌های صورت گرفته است، کشور ما یک کشور زراعتی است، بستر کار زراعت در کشور مساعد است، توجه وزارت زراعت را می‌خواهیم از این بیش‌تر کار شود‌.»
محمدافضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ خواستار توجه بیش‌تر وزیر زراعت در عرصه‌های مهار آب زراعتی، توجه به گسترش ماهی‌پروری، رشد مرغداری، پروسس لبنیات، فراهم‌سازی کود، ایجاد سردخانه‌ها و گل‌خانه‌ها شد.
سیدروشن طاهر‌زاده رییس اتاق تجارت بلخ نیز از وزیر زراعت خواست تا در همکاری سکتور خصوصی در فعال‌سازی فابریکه‌ها سهم بگیرند و با نماینده‌گان شرکت‌ها دیدار و صحبت داشته باشند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۰:۴۵
Background image

د دیدار معین مالی و اداری وزارت زراعت با رییس و کارمندان ریاست زراعت ولایت کندز

ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت با مولوی امان الله حسن رییس زراعت و کارمندان این ریاست دیدن نموده و پیرامون عشر و زکات، حفظ منابع طبیعی، خریداری و ذخیره سازی. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۰:۲۸
Background image

معین مالی و اداری وزارت زراعت به ولایت کندز سفر کرد 

ملا آغاجان آخند « حاجی  سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به ولایت کندز سفر نموده با ملا نثار احمد نصرت والی ولایت کندز و مقامات محلی این ولایت دیدار کرد.
هدف از سفر. . .

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۶:۲۱
Background image

جلسه بودجه معینیت زراعت و مالداری دایر شد 

۱۰ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
جلسه بودجه در معینیت زراعت و مالداری وزارت زراعت تحت رهبری مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری و با حضور روساء تحت اثر معینیت برگزار شد. 
در این مجلس معین زراعت. . .

BACK TO NEWS