نمایشگاه هند -افغانستان در ممبی ۱۳۹۷

mail-admin
mail

Event dates

Event dates -

روزنه‌ای برای افزایش صادرات:
نمایشگاه منطقه‌ای هند -افغانستان در ممبی گشایش یافت

۲۱ سنبله ۱۳۹۷
دومین همایش «گذار به سوی رفاه: نمایشگاه بین‌المللی تجارت و سرمایه‌گذاری میان هند و افغانستان» با حضور رییس اجرایی، دکتر محمدهمایون قیومی مشاور ارشد رییس جمهور در امور زیربناها و سرپرست وزارت مالیه، نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، وزیر تجارت و صنایع ایالت مهاراشترای هند، جان بس سفیر امریکا در افغانستان و مهمانان و تاجران به کارش آغاز کرد.
در این نمایشگاه افزون بر دیگر کالای تجارتی، محصولات زراعتی و مالداری افغانستان، نیز به نمایش گذاشته می‌شود.
عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور در این نمایشگاه گفت: «خوشبینم که نمایشگاه امسال ممبی موفقیت‌های نمایش سال قبل را تکرار می‌کند و بر نقش و تأثیر جغرافیایی خود می‌افزاید. سرمایه‌گذاران افغان از بخش‌های مختلف به شمول کالای لوکس، زراعت، انرژی، صحت عامه آموزش و پرورش، معادن، صنایع ثقیله و دیگر بخش‌ها در این نمایشگاه حضور دارند.»
محمدهمایون قیومی، مشاور ارشد رییس جمهور در امور زیربناها و سرپرست وزارت مالیه گفت: «از همکاری‌های همیشه‌گی هند ابراز خرسندی می‌کنیم و فعالیت همکارانی را که در برگزاری این نمایشگاه نقش دارند، نیز میِ‌ستایم.»
در این نمایشگاه، محصولات زراعتی، صنایع دستی و سنگ‌های قیمتی نیز به نمایش گذاشته شده است.
هم‌چنان جان بس سفیر امریکا در افغانستان که به منظور اشتراک در محفل افتتاح دومین نمایشگاه سالانه تجارت و سرمایه‌گذاری منطقه‌ای هند-افغانستان زیر نام «گذار به سوی رفاه» در شهر ممبی هند حضور داشت. نمایشگاه امسال که در آن بیش از دو هزار شرکت‌کننده‌ی افغان، هندی و بین‌المللی حضور به هم رسانیده‌اند، از طرف دولت ایالات متحده و از طریق اداره‌ی انکشافی بین‌المللی ایالات متحده تمویل شده است.
هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد فرصت‌های تجارتی در عرصه‌های زراعت، صحت، تعلیم و پرورش، صنعت، معدن و سایر سکتورها است.
قرار است در این نمایشگاه، ده‌ها قرارداد میان طرف‌های خارجی و صادر کننده‌گان افغان امضا شود که نقش برجسته‌ای در بلند بردن میزان صادرات افغانستان خواهد داشت.

 

۴۹.۹ میلیون دالر، ارزش معاملات صادرکننده‌گان کشور در دومین روز نمایشگاه بین‌المللی هند - افغانستان

۲۳ سنبله ۱۳۹۷

نمایشگاه بین‌المللی هند - افغانستان در دومین روزش دست‌آوردهای کلانی برای صادرکننده‌گان افغان داشت.
در روز دوم نمایشگاه بین‌المللی هند - افغانستان، صادرکننده‌گان افغانستان معامله‌های تایید شده و بالقوه‌ای را به ارزش مجموعی ۴۹.۹ میلیون دالر انجام داده‌اند.
این معاملات بیش‌تر زعفران، میوه‌ی تازه و میوه‌ی خشک را شامل می‌شود‌.
ارزش معامله تایید شده‌ی دومین روز این نمایشگاه چهار میلیون و ۷۹۸ هزار و ۳۲۲ دالر بوده است. هم‌چنان معامله‌های بالقوه‌ی دومین روز این نمایشگاه ۴۵ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۵۸۲ دالر بوده است.
نمایشگاه بین‌المللی هند - افغانستان روز چهارشنبه ۲۱ سنبله در ممبی هند با حضور مقام‌های دو کشور افتتاح شد.

 


چندین قرارداد جدید در نمایشگاه هند-افغانستان امضا شد

۲۴ سنبله ۱۳۹۷
در پی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی هند – افغانستان در ممبی، چندین قرارداد تجارتی میان صادرکننده‌گان افغان و طرف‌های خارجی به امضا رسید. این قراردادها با معرفی زمینه‌های تجارتی افغانستان با طرف‌های هندی در حضور نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری به امضا رسید.
امضای قرارداد شش میلیون دالری با شرکت ادویه‌جات افغان که ۵۰ هزار کیلو گرام هنگ (گیاه طبی) را برای شرکت‌های هند عرضه می‌کند، شامل این قراردادها بود.
قرارداد دیگری به هزینه ۳.۷۵ میلیون دالر امضا شد که بر اساس آن، بادام و میوه‌ی خشک افغانستان را به بازار هند عرضه می‌کند.
هم‌چنان شرکت آب میوه و لبنیات «امید بهار» مصوبه‌ای را با اتاق‌های تجارت افغانستان برای تهیه‌ی ۵۰ طیاره بار از آب‌میوه‌هایی نام تجارتی نو از افغانستان به هند و دیگر بازارهای بین‌المللی در جریان سال ۲۰۱۹، امضا کرد.

 

افزایش صادرات محصولات زراعتی به هند:
فرصت‌ها و تحولات تازه

۲۴ سنبله ۱۳۹۷

نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در جریان نشست‌ها و ملاقات با مسوولان سکتور خصوصی در حاشیه‌ی نمایشگاه گذار به رفاه در شهر ممبی هند، فرصت‌ها و زمینه‌های افغانستان در بخش تجارت را به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی کرد. این تلاش‌های وزیر زراعت، نه تنها برای دهقانان کشور، بلکه برای تاجران و مصرف‌کننده‌گان هندی نیز سودمند واقع خواهد شد.
آقای درانی گفت: «"گذار به رفاه" نه تنها زمینه‌ی تقویت روابط تجارتی میان کشور را فراهم می‌سازد، بلکه یک فرصت منحصر به فرد برای تقویت همکاری ما با هند در روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز هست.»
وزیر زراعت گفت: «پیام کلیدی من به تاجران و سرمایه‌گذاران هند این است که افغانستان یک فرصت و محیط منحصر به فرد را برای سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات ناب خود برای سرمایه‌گذاری خصوصی مهیا ساخته است.» 
در این نشست معاون ارشد شرکت صنایع اعتماد، آقای اویناش جوشی نیز حضور داشت. او افزود: «شما در یک زمان مناسب به هند آمده‌اید، چون ما اکنون در آستانه‌ی برگزاری فستیوال «گانش» قرار داریم، در این فرصت بیش‌ترین میوه‌ی تازه و خشک مصرف می‌شود.» 
آقای درانی می‌گوید که تاجران بخش زراعت افغانستان در دهلی، تنها در جولای امسال، به ارزش ۶۸.۸ میلیون دالر قرارداد دریافت کرده‌اند. نشست‌های آقای درانی با مسوولان و سکتور خصوصی در ممبی، دقیقاً به همین منظور برنامه‌ریزی شده بود تا افغانستان آمار قراردادها را بلند ببرند و افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۸ بیش‌ترین میزان صادرات زراعتی را به هند داشته باشد.
آقای درانی یادآور شد که انگور افغانستان همین اکنون در بزرگ‌ترین مارکیت زنجیره‌ای هند «بیگ بازار» در حال فروش است و شماری از قراردادها با سوپر مارکیت‌های دیگر نیز امضا شده و اکنون کار در این زمینه جریان دارد تا افغانستان بتواند محصولاتش را در دیگر سوپرمارکیت‌ها نیز عرضه کند.