نخستین جلسه برگزاری نمایشگاه ملی و بین الملی زراعتی در کشور برگزار شد

mail-admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۰:۴۸
نخستین جلسه برگزاری نمایشگاه ملی و بین الملی زراعتی در کشور برگزار شد

۹ حمل ۱۴۰۲ هـ.ش
جلسه‌ای ابتدایی میان مسوولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، اتاق زراعت و مالداری و مرکز نمایشگاه بین المللی افغانستان پیرامون برگزاری نمایشگاه ملی و بین‌المللی تخصصی زراعتی مشترک برگزار شد.
میرویس خوگیانی، مشاور تحقیق، ترویج و آموزش وزارت زراعت و مالداری در این جلسه پیرامون اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های زراعتی سخن زده و برگزاری این نمایشگاه را در بازاریابی برای  محصولات زراعتی موثر عنوان کرد.
در همین حال حزب‌ الله عالمی، آمر بازاریابی برگزاری  و نمایشگاه‌های زراعتی وزارت زراعت اطمینان همکاری لازم را در برگزاری نمایشگاه سپرده و تاکید کرد که تلاش می‌کنند تا کشورهای بیرونی را نیز برای اشتراک در این نمایشگاه دعوت کنند.
با این حال خان محمد فروتن رييس اتاق زراعت و مالداری افغانستان نیز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تخصصی زراعتی استقبال کرده و وعده هر گونه همکاری در این زمینه را سپرد.
وی تاکید کرد که در این نمایشگاه باید کشورهای بیرونی به ویژه کشورهای منطقه دعوت شوند و این باعث ایجاد یک کمربند تجاری در عرصه زراعت خواهد شد.
محمد صابر لطیفی، رییس مرکز بین‌المللی نمایشگاه افغانستان گفت که این نمایشگاه یک فرصت خوب برای پیشرفت، انکشاف و جلب سرمایه‌گذاری در عرصه سکتور زراعتی در کشور است.
وی افزود، در این نمایشگاه شرکت‌های داخلی و خارجی اشتراک خواهند کرد که این یک فرصت عالی برای بازاریابی در قسمت محصولاتی زراعتی است.
قرار است نمایشگاه بین‌المللی تخصصی زراعتی حدود سه ماه بعد در مرکز نمایشگاه بین‌المللی افغانستان برگزار شود.
نمایشگاه ملی و بین‌المللی تخصصی زراعتی که به گونه مشترک از سوی وزارت زراعت و مالداری، مرکز نمایشگاه بین‌المللی افغانستان و اتاق‌ زراعت و مالداری افغانستان برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای پیشرفت سکتور زراعتی در کشور است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۰:۲۲
Background image

نشست معین زراعت و مالداری  با هیئت رهبری کمیته هالند برای افغانستان

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با داکتر فریدون مسوول کمیته هالند برای افغانستان ملاقات و گزارش فعالیت‌های این دفتر را شنید.
در. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۰:۲۰
Background image

رهبری دفتر اکتید پلان دو پروژه را با معین زراعت و مالداری شریک نمودند

۸ ثور ۱۴۰۳  هـ.ش
رئیس و اعضای رهبری دفتر اکتید پلان دو پروژه زراعت و مالداری در ولایت بلخ و سمنگان را با مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری شریک. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۰:۱۸
Background image

کمپاین مجادله علیه آفت ملخ در هشت ولسوالی ولایت تخار  در حال تطبیق است

مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت تخار از تطبیق کمپاین مجادله علیه آفت ملخ در هشت ولسوالی این ولایت به منظور جلوگیری از خساره مند شدن مزارع دهاقین خبر می‌دهند.
مطابق پلان. . .

BACK TO NEWS