ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

user-admin
جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
د کرنې او مالدارۍ مرستیال د «ټي،‌ام،آی» دفتر چاراکو سره وکتل

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو کرد.
دفتر "تی. ام. آی" در نظر دارد، فارم‌های مالداری را جهت افزایشدهی کمیت مالداری ایجاد نماید و سپس مسلخ‌های را جهت تولید  گوشت جهت صادر نمودن با سایر کشورها بسازد.
معین زراعت و مالداری در دیدار با مسوولان این دفتر، برنیاز مبرم سرمایه گذاری در بخش مالداری تاکید کرده  و خواستار توجه همکاری به مالدارانی که از اثر سردی هوا در فصل زمستان و خشک‌سالی‌های اخیر خسارات برای مواشی شان  وارد شده است شد.
مولوی صدراعظم عثمانی افزود " تا زمانی که در افغانستان در بخش مالداری سرمایه گذاری نشود، فارم‌های بزرگ ایجاد نگردد و افغانستان خودکفایی در این بخش نرسد، صادرات گوشت را به دیگر کشورها اجازه نخواهیم داد".
با ایجاد فارم‌های بزرگ مالداری و پرورش مواشی بیشتر ما می‌توانیم تولید گوشت، پروسیس و صادرات آن به سایر کشور داشته باشیم که نیاز به سرمایه گذاری بیشتر است.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

BACK TO NEWS