معین زراعت و مالداری در محفل فراغت پاراوترنران اشتراک کرد

user-admin
پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۱ - ۹:۱۱
معین زراعت و مالداری در محفل فراغت پاراوترنران اشتراک کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت در محفل فراغت 34 تَن از پاراوترنران از نُه ولایت که در ولایت پروان و هرات آموزش دیده  بودند اشتراک نمود.
این برنامه آموزشی به همکاری کمیته هالند برای افغانستان، توسط پروگرام خدمات معیشت و ثبات افغانستان و تمویل اتحادیه اروپا و هماهنگی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دایر گردیده بود.
مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت در این محفل گفت:« جای خوشحالی است که جوانان کشور ما برای وطن خود خدمت می‌کنند که سبب آبادی کشور می‌گردد، ما می‌خواهیم که این پاراوترنران که از دورترین نقاط در این برنامه آموزشی اشتراک نموده اند مصدر خوب خدمت برای مالداران کشور گردند».
مفتی ذکرالله ذاکر رییس عمومی مالداری و صحت حیوانی وزارت زراعت نیز پیرامون اهمیت کار پاراوترنران سخن زده گفت:« فعالیت وترنران در تطبیق واکسین بالای حیوانات، توزیع دوا و سکتور مالداری خیلی موثر است، که هم در صحت حیوانی و هم در اقتصاد مفید است".
 در همین حال داکتر فریدون شیرالله قیومی معاون کمیته هالند برای افغانستان در مورد کارکردهای نهاد متذکره صحبت کرد گفت:«در سال ۲۰۲۲ میلادی در نُه ولایت پروژه های داشتیم که شامل خدمات وترنری، ساخت ذخیره‌گاه خوراکه حیوانی، همکاری در کلینیک‌های حیوانی، تطبیق واکسین و توزیع مواد خوراکی و دوا برای مالداران می‌باشد».
در این محفل رییس زراعت ولایت کابل، رییس زراعت پروان، استادان پوهنتون کابل، مسوولین صحت حیوانی و شاگردان اشتراک نموده بودند، در اخیر این محفل بعضی لوازم وترنری برای این پاراوترنران نیز توزیع گردید.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS