معین زراعت و مالداری از کمپلکس تولیدی البدر دیدن نمود

mail-admin
شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۲ - ۱۱:۲۲
د کرنې او مالدارۍ مرستیال د البدر تولیدي کمپلکس څخه لیدنه وکړه

۲۱ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت از کمپلکس تولیدی البدر دیدن نموده با مسوولان این کمپلکس در مورد تولیدات، پروسیس و اشتغال‌زایی گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در جریان بازدید از کمپلکس تولیدی البدر گفت:« وزارت زراعت همگام با سرمایه گذاران بوده و از آن‌ها حمایت می‌کند، کارهای تولیدی در سطح کشور ما را به خودکفایی نزدیک می‌سازد».
در همین حال حاجی بازمحمد غیرت رییس کمپلکس تولیدی البدر گفت:« همکاری دولت  با ملت به ویژه تجاران لازم و ملزوم است، دولت بدون ملت و ملت بدون دولت پیشرفت ندارند. هدف اصلی ما تولیدات در داخل کشور و ایجاد فرصت‌های کاری برای مردم است».
تهداب کمپلکس تولیدی البدر در سال ۱۳۹۸ هـجری شمسی، با هزینه ۱۵۰ میلیون دالر امریکایی گذاشته شد که 90 درصد کار این کمپلکس تکمیل شده است.
کمپلکس تولیدی البدر از مراکز بزرگ تولیدی در کشور می‌باشد که در آن ۱۷ فابریکه و فارم در بخش‌های مختلف فعالیت دارد. فابریکه پروسیس برنج، حبوبات، کارتن‌سازی، روغن‌سازی، مرغداری، دانه مرغ، آرد و زغال سنگ‌ از مهمترین فابریکه‌ها و فارم‌هایی اند که در آن جا دارد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS