سفر وزیر زراعت به پروان: پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی در پروان به بهره‌برداری سپرده شد

mail-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۶:۴۴
پروان ته د کرنې وزیر سفر: د کرنیزو محصولاتو مدیریت پروژې ګټې اخیستنې ته وسپارل شول

۳۰ جدی ۱۳۹۹
داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری طی سفری به ولایت پروان پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی را افتتاح کرد. در افتتاح این پروژه‌ها فضل‌الدین عیار والی، عبدالشکور قدوسی رییس شورای ولایتی و برخی از مسوولان دولتی پروان حضور داشتند.
وزیر زراعت به صورت نمونه‌ای، یکی از ذخیره‌خانه‌های پیاز را در ولسوالی بگرام افتتاح کرد و در باره‌ی این پروژه‌ها گفت: «از طریق پروژه مدیریت محصولات زراعتی ۱۵۴ کشمش‌خانه، ۲۰۰ ذخیره‌گاه پیاز، ۳۵ ذخیره‌گاه کچالو و ۱۲ سردخانه‌ی میوه ساخته شده و ۳۰ دستگاه خشک‌کننده توزیع شده است که امروز شاهد افتتاح آن می‌باشیم.»
وزیر زراعت در ادامه گفت: «این پروژه‌ها نزد مردم محبوبیت دارد و این کمک به مردم عام رسیده، و موقف ما همین است که این پروگرام را دوام بدهیم، تا وقتی که سردخانه‌های معیاری ساخته می‌شود از این ذخیره‌خانه‌ها می‌شود استفاده صورت بگیرد.»
فضل‌الدین عیار والی پروان نیز از ساخت‌وساز این ساختمان‌ها قدرانی اظهار کرد و گفت: «در همین شرایط که بی‌کاری و فقر دامن‌گیر مردم است این پروژه‌ها سودمندی زیادی دارد، کشمش مردم قبلاً در فضای باز نگهداری می‌شد، انگورداران متضرر می‌شدند، بارش باران میوه‌های‌شان را خراب می‌کرد، سودمندی خاصی برای مردم دارد.»
وزارت زراعت، از طریق پروژه مدیریت محصولات زراعتی از ۴۳۱ پروژه‌ی مدیریت محصولات زراعتی، دهقانان و باغداران پروان را مستفید ساخته است که شامل اعمار کشمش‌خانه‌ها، ذخیره‌گاه‌های کچالو، ذخیره‌گاه‌های پیاز، سردخانه‌های صفرانرژی میوه و توزیع دستگاه‌های خشک‌کننده بود که در مرکز و ولسوالی‌های پروان تطبیق گردیده است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS