سفر معین مالی و اداری به بلخ: تهداب‌گذاری و بهره‌برداری از چندین پروژه به ارزش ۱۵۰ میلیون افغانی

content_admin
چهارشنبه ۱۳۹۸/۶/۱۳ - ۱۵:۵۱
سفر معین مالی و اداری به بلخ: تهداب‌گذاری و بهره‌برداری از چندین پروژه به ارزش ۱۵۰ میلیون افغانی


عبدالهادی رفیعی معین مالی و اداری وزارت زراعت، در سفری به ولایت بلخ، به ارزش ۱۵۰ میلیون افغانی شماری از پروژه‌ها را تهداب‌گذاری و برخی را به بهره‌برداری سپرد. این پروژه‌ها شامل شبکه‌های آبیاری، کانال‌ها، افتتاح یک فارم تحقیقی،‌ بهره‌برداری از کشمش‌خانه‌ها، توزیع فارم‌های مرغداری به خانم‌ها و وسایل باغداری به باغداران، بود

معین مالی و اداری با هیأت همراه خود به ولسوالی‌های دهدادی، نهرشاهی و خلم برای تطبیق و بهره‌برداری این پروژه‌ها سفر کرد. آقای رفیعی در این سفر ساختمان انجمن جنگل‌داری در ولسوالی دهدادی را تهداب‌گذاری کرد و سیستم آبیاری فارم پسته‌زارهای این ولسوالی را هم به بهره‌برداری سپرد. هم‌چنان کار ساختمانی عمارت فارم تحقیقات للمی در دهدادی را تهداب‌گذاری کرد. بهره‌برداری از چهار شبکه‌ی آبیاری در ولسوالی دهدادی و بهره‌برداری از هفت کشمش‌خانه از شمار فعالیت‌های معین مالی و اداری وزارت زراعت در این سفر بود
هم‌چنان افتتاح
۵۰ مرغداری نیمه‌تجارتی به خانم‌ها در ولسوالی نهرشاهی، توزیع فارم‌های مرغداری به ۱۰۷ زن بی‌بضاعت در ولسوالی خلم، بهره‌برداری از کانال آبیاری لنگرخانه در ولسوالی دهدادی و توزیع وسایل زراعتی به دهقانان در ریاست زراعت ولایت بلخ، از دیگر کارهای آقای رفیعی در ولایت بلخ بود.
باید گفت که وزارت زراعت برای ولایت بلخ امسال بیش از
۵۰۰ میلیون افغانی بودجه‌ی انکشافی مد نظر گرفته است که پروژه‌ها از این بودجه در حال تطبیق‌اند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS