راه‌اندازی کارگاهی به منظور طرح پالیسی ملی محیط‌زیست

content_admin
شنبه ۱۴۰۰/۲/۱۸ - ۱۴:۱۸
راه‌اندازی کارگاهی به منظور طرح پالیسی ملی محیط‌زیست

۱۸ثور ۱۴۰۰
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در هماهنگی با اداره ملی حفاظت از محیط‌زیست، کارگاه مشورتی به منظور طرح پالیسی ملی محیط‌زیست،  تجدید استراتیژی ملی تنوع حیات و ارزیابی تجارت غیرقانونی حیات وحش راه‌اندازی کرده است.
حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در آغاز این کارگاه چهار روزه، گفت که این وزارت توانسته در بخش بهبود وضعیت محیط‌زیست گام‌های موثری بردارد و هجده‌هزار هکتار جنگل پسته و بادام کوهی را احیا و دوهزار و پنج‌صد هکتار زمین را در کمربند سبز کابل، سرسبز بسازد. آقای غفوری هم‌چنین افزود که تولید ۲۸.۸ میلیون اصله نهال، ایجاد ۴۳۰هزار هکتار جنگل طبیعی در ۲۲ ولایت ولایت، احیای ۳هزار و ۱۷۸هکتار علفچر در ۱۲ ولایت، احیا و حفاظت از دوهزار و ۶۷۰ هکتار ساحه مربوط به نباتات طبی از قبیل هنگ و شیرین بویه در سطح کشور، از جمله‌ی این فعالیت‌ها است.
 حشمت‌الله غفوری گفت‌ «وزارت زراعت، مبارزه با تغییر اقلیم، کاهش گازات گل‌خانه‌ای، بهبود محیط‌زیست و حفاظت از تنوع حیات را در نظر دارد و مسوولیت‌های وظیفوی خویش می‌داند.»
آقای غفوری در عین‌حال به طرح پالیسی ملی محیط‌زیست اشاره کرد و می‌گوید که این سند می‌تواند در راستای مبارزه با تغییر اقلیم، کاهش گازات گلخانه‌ای و تنوع حیات نقش ارزنده داشته باشد.
هم‌چنین اجمل مرتضوی رییس تقنین و پالیسی اداره ملی حفاظت از محیط‌زیست، می‌گوید که در این کارگاه در بخش‌های طرح پالیسی ملی محیط‌زیست، تجدید استراتیژی ملی تنوع حیات، برنامه عمل ارزیابی تجارت غیرقانونی حیات وحش و سند مشارکت ملی صحبت می کنند.
در کارگاه مشورتی طرح پالیسی ملی محیط‌زیست بیش از دوصد نفر از مسوولان محلی از ۳۴ ولایت شرکت کرده‌اند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۸:۲۰
Background image

پلان تطبیق ۱۷ فعالیت در بخش زراعت، آبیاری و باغداری با معین زراعت و مالداری شریک شد

مسوولان موسسه اکشن اید  پلان راه‌اندازی ۱۷ فعالیت در سکتور زراعت، آبیاری و باغداری را با مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت شریک نمودند که قرار است در ولایت‌های لغمان. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۳
Background image

برای ۸۰ مالدار در ولسوالی قره باغ ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به‌همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۸۰ خانم بیوه مالدار خوراکه حیوانی توزیع نموده است.
برای هر خانم مالدار، ۱۰۰. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۲
Background image

برای ۵۲ تَن مالدار در ولسوالی شکردره ولایت کابل وسایل مالداری توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۵۲ تَن مالدار وسایل مالداری توزیع نموده است.
سطل‌های جمع‌آوری شیر و کارت‌های ادویه. . .

BACK TO NEWS