دیدار وزیر زراعت با رئیس برنامه انکشافی ملل متحد

mail-admin
یکشنبه ۱۴۰۳/۳/۱۳ - ۱۵:۲
دیدار وزیر زراعت با رئیس برنامه انکشافی ملل متحد

۱۳ جوزا ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در دفتر کارش با ستیفن رادریکز رئیس برنامه انکشافی ملل متحد و ثرایو بوزوروکوا معاون برنامه متذکره در افغانستان دیدار و پیرامون تطبیق پروژه ها در بخش آبیاری و معیشت بدیل برای دهقان گفتگو کرد.
در این دیدار دو جانب پیرامون تقویت هماهنگی و انجام همکاری نزدیک در تطبیق پروژه‌های زیربنایی در بخش آبیاری، جلب همکاری‌ها در بخش ایجاد معیشت بدیل برای دهاقین کشور کفتگو نمودند.
مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت در این دیدار پیرامون نیازهای سکتور زراعت کشور صحبت کرده و از مسوولان برنامه انکشافی ملل متحد خواست که بیشتر در بخش ساخت‌ساز زیربنا‌های آبیاری با وزارت زراعت همکاری نمایند" اولین مشکل ما در بخش آبیاری است و هرگاه آب را درست مدیریت نتوانیم دیگر بخش‌ها هیچ است و اینکه شما در بخش تاسیسات کار می‌‌نماید و قبلا نیز در ساخت ساز تاسیسات آبیاری کار کرده اید پس بهتر است که در سه بخش مدیریت آب‌های موسومی با ساخت ساز بنده‌ها و چکدم‌ها، رساندن آب از سربند الی مزرع و چگونگی استفاده آن در مذرعه با دهاقین کشور کار نمایید چون اگر این مشکل حل گردد بخش‌های زراعت و باغداری نیز خود رونق و رشد می‌یابد".
وزیر زراعت همچنان از  تغییر ذهنیت دهاقین که قبلا کوکنار کشت می‌کردند و حالا از کشت کوکنار رو به کشت بدیل آورده اند سخن‌زده و از سازمان‌های مددرسان خواست که در بخش ایجاد معیشت بدیل برای دهقانان همکاری نمایند.
در همین حال ستیفن رادریکز رئیس برنامه انکشافی ملل متحد اطمینان همکاری با وزارت زارعت را سپرده افزود" با پیشنهاد‌های شما در بخش مدیریت آب و معیشت بدیل کاملا موافق هستیم و در عرصه آبیاری ما حمایت لازم را از کشور چاپان بدست آورده ایم که ما در آن بخش کار می‌نماییم و در بخش ایجاد معیشت بدیل نیز تلاش می‌نماییم که طرحی را تهیه کرده و توجه دونرهای جهانی را جلب نمایم".
همچنان آقای رادریکز فعالیت‌های پروژه سیبارد را که از سوی سازمان متذکره حمایت می‌شود را در بخش زراعت بیان کرده و از آغاز یک پروژه دیگر تحت نام آبادی در سکتور زراعت و مالداری خبر داد وی همچنان خواستار مکان برای دفاتر سازمان عمران و ملل متحد در داخل وزارت زراعت شد که از سوی وزیر زراعت اطمینان لازم جهت فراهم سازی مکان برای دفاتر برایشان داده شد.
برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد بزرگترین مرجع کمک‌کننده برای توسعهٔ کشورها در سطح جهان است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS