دیدار ه‍یئت عالی رتبه وزارت زراعت با والی ولایت هرات

mail-admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۳/۱۷ - ۱۳:۸
دیدار ه‍یئت عالی رتبه وزارت زراعت با والی ولایت هرات

۱۷ جوزا ۱۴۰۳ ه‍.ش
هیئت عالی رتبه وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری و مولوی باز محمد فیضان معین آبیاری و منابع طبیعی و شماری از روئسای وزارت زراعت، آبیاری و مالداری که طی یک سفر رسمی به ولایت هرات سفر کرده اند با شیخ نور احمد اسلام جار والی آن ولایت دیدار کردند.
در این دیدار مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت پیرامون اهمیت محصولات زراعتی ولایت هرات سخن زده و از تلاش‌های وزارت زراعت جهت فراهم سازی زمینه  صادرات میوه‌های تازه و خشک افغانستان به کشورهای جهان خبر داد.
مولوی صدر اعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت  تولید و پروسس زعفران هرات را عالی توصیف کرده و گفت «که سال گذشته ۲۲ متریک تن زعفران از هرات جمع شده است که در حال حاضر ۹۵ درصد زعفران کشور از هرات بدست می آید که زعفران افغانستان به کشورهای هند، امارات متحده عربي، اسپانیا،  عربستان، امریکا، اندونیزیا، ترکیې، انگلستان و دیگر ممالک جهان صادر می شود».
در ادامه مولوی باز محمد فیضان معین منایع طبیعی  وزارت زراعت از افزایش حاصلات پسته و هنگ خبر داده و می گوید که منابع طبیعی تحت محافظت کامل قرار دارند.
مولوی فیضان همچنان می‌گوید که  جنگلات پسته و گیاه هنگ توسط وزارت زراعت در حال توسعه است.
در همین حال در این دیدار شیخ نور احمد اسلام جار والی هرات با بیان اینکه امسال بارش باران سال پر حاصلی را برای دهاقین رقم زده است اما تاکید کرد که باید زمینه صادرات میوه‌های دهاقین به خارج از کشور فراهم شود.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS