دیدار هیات رهبری افغانستان در نشست "اپتیکا" با صدراعظم پاکستان

user-admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۲۱:۲۲
دیدار هیات رهبری افغانستان در نشست "اپتیکا" با صدراعظم پاکستان


 ۱۱ جدی ۱۳۹۹
نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت، و حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری جمهوری اسلامی افغانستان، در حاشیه‌ی نشست کمیته‌ی هماهنگی موافقت‌نامه‌ی تجارت و ترانزیت افغانستان – پاکستان (اپتیکا)، با عمران خان نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان دیدار کردند.
در آغاز این دیدار، نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت پیام محمداشرف غنی رییس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان را به صدراعظم پاکستان تقدیم کرد.
در این ملاقات با صدر اعظم پاکستان، روی توسعه‌ی تجارت و ترانزیت و صادرات کالای افعانستان به پاکستان و از پاکستان به افغانستان و هم‌چنان تجارت افغانستان با آسیای جنوبی و آسیای میانه بحث صورت گرفت.
صدر اعظم پاکستان در این ملاقات گفت در  بخش‌های یادشده مسوولان پاکستانی در آینده با افغانستان از نزدیک کار می‌کنند و می‌خواهند که هر دو کشور از لحاظ اقتصادی با هم توسعه و انکشاف یابند. عمران خان ادامه داد، دو کشور موانع را در زمینه‌های یادشده از میان می‌بردارند.
در عین زمان، حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت گفت که جلسات تخنیکی کمیته‌ی کاری افغانستان و پاکستان (اپتیکا) جریان داشت و بالآخره پیش‌رفت‌های خوبی رخ داد. هم‌چنان تا دو هفته‌ی آینده یک هیات دیگر از هر دو جانب با هم ملاقات می‌کنند و روی توافقات بعدی تصمیم می‌گیرند و به موافقت می‌رسند. قرار است نشست بعدی هیات در ۱۰ تا ۱۲ جنوری برگزار شود.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۳
Background image

برای ۸۰ مالدار در ولسوالی قره باغ ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به‌همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۸۰ خانم بیوه مالدار خوراکه حیوانی توزیع نموده است.
برای هر خانم مالدار، ۱۰۰. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۲
Background image

برای ۵۲ تَن مالدار در ولسوالی شکردره ولایت کابل وسایل مالداری توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۵۲ تَن مالدار وسایل مالداری توزیع نموده است.
سطل‌های جمع‌آوری شیر و کارت‌های ادویه. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۰
Background image

توزیع ۱۵ فرد گاو شیری در ولسوالی قره باغ ولایت کابل

۸ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به همکاری موسسه «یتیم خانه افغانستان»، برای 15 فامیل بی‌بضاعت گاو شیری توزیع نموده است.
برای هرفامیل یک فرد گاو در نظر گرفته. . .

BACK TO NEWS