دیدار معین مالی و اداری وزارت زراعت با والی ولایت تخار

mail-admin
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۳ - ۹:۴۵
دیدار معین مالی و اداری وزارت زراعت با والی ولایت تخار

ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری  در جریان سفر به ولایت تخار با مولوی عبیدالله امین زاده والی آن ولایت  و مسوولین محلی آن ولایت دیدار کرد.
در این دیدار، پیرامون خریداری و ذخیره سازی گندم مازاد دهاقین، انسجام در جمع آوری عشر و زکات، افزایش منابع عایداتی، اجاره دهی زمین‌های استرداد شده و تشخیص آنتن های مخابراتی بحث و گفتگو صورت گرفت.
ملا آغاجان آخند معین مالی و اداری وزارت زراعت گفت:« گزینه خیلی خوب است که گندم مازاد دهاقین خریداری و ذخیره سازی شود و در موقع اضطرار، بحران و کنترول قیمت گندم در باز از آن استفاده نماییم، این حکم امیرالمومنین است و لطف آن برای دهاقین.»
مولوی عبیدالله امین زاده والی ولایت تخار در این دیدار گفت:« ولایت تخار با داشتن آب فراوان و اقلیم مناسب از ولایات پیشتاز در عرصه زراعت است، اقدامی که روی دست گرفته شده که جمع آوری گندم مازاد دهاقین است و سایر اقدامات ما در خدمت هستیم.»
در همین حال مولوی قدرت الله حقیار رییس ذخایر استراتژیک وزارت زراعت روند خریداری و ذخیره سازی گندم را بیان کرده علاوه کرد:« ما بر اساس حکم امیرالمومنین گندم مازاد دهاقین را خریداری و ذخیره سازی می‌نماییم هدف از این کار حمایت و پشتیبانی از دهاقین،  جلوگیری از بلند رفتن قیمت، جلوگیری از احتکار و استفاده آن در موقع مناسب از جنبه‌های مثبت این کار است.»
به گفته حقیار، گندم مازاد به طور مستقیم از دهاقین خریداری می‌شود، و تمام مصارف انتقال آن به دوش وزارت زراعت است، بعلاوه مالیه از آن معاف است، و پروتوکول بین دهقان و اداره زراعت امضا می‌شود و گندم به قیمت مناسب خریداری می‌گردد.
مسوولین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در نظر دارد که گندم مازاد دهاقین را در ولایت‌های که گندم بیشتر کشت و حاصلات دارند خریداری و ذخیره سازی نماید و در موقع نیاز از آن استفاده موثر صورت گیرد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۳ - ۱۴:۲۹
Background image

آغاز روند توزیع ماشین‌های پشم ریسی در ولایت فاریاب 

۱۳ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فاریاب به همکاری دفتر کمیته هالند مقیم شهر میمنه  برای ۴۰۰ تن از خانم‌های که پیشه پشم ریسی داشتند ماشین پشم ریسی توزیع کرد.
این. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۳ - ۱۴:۲۱
Background image

بیش از پنج‌هزار متریک تن گندم در ولایت تخار خریداری و ذخیره سازی می‌شود 

۱۳ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
براساس حکم عالیقدر امیرالمومنین حفظه الله و تعالی، پنج هزار و ۹۱ متریک تن گندم مازاد دهاقین از ولایت تخار خریداری و ذخیره سازی می‌گردد.
از میان این گندم یک هزار ۳۲۰. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۳ - ۱۱:۴۱
Background image

روند توزیع تخم اصلاح شده بذری گندم برای ۳هزار ۷۰۰ دهقان در ولایت پروان آغاز شد 

۱۳ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
ثبت نام دهقانان واجد شرایط جهت توزیع تخم بذری اصلاح شده گندم در مرکز ولایت پروان از سوی کمیته هالند تحت نظارت کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری آن ولایت آغاز شد. . .

BACK TO NEWS