دیدار مسوولان وزارت زراعت با هیئت وزارت تجارت کشور پاکستان 

mail-admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۰:۳۸
دیدار مسوولان وزارت زراعت با هیئت وزارت تجارت کشور پاکستان 

مسوولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با حضور مفتی ذاکر الله ذاکر رئیس عمومی مالداری و صحت حیوانی و انجنیر عتیق الله مسلم رئیس حفاظه نباتات و قرنطین این وزارت با هیئتی از کشور پاکستان که به رهبری محمد خورم آغا معین وزارت تجارت آن کشور به افغانستان آمده بودند دیدار کردند.
در این دیدار دو طرف پیرامون تعرفه ترجعی کشور پاکستان بر پنج نوع میوه جات کشور، فومگیشن دوباره پنبه صادراتی افغانستان در پاکستان و شریک سازی اسناد قرنطین میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.
در این نشست مسوولان وزارت زراعت در خواست های خود را مبنی بر کم شدن تعرفه ترجعی کشور پاکستان  بالای پنج نوع میوه افغانستان (بادام، انار، انگور، کشمش، زردالو و سیب) به مسوولان هیئت کشور پاکستان بیان کرده و خواستار به صفر رسانیده و یا کاهش آن شدند.
در همین حال موضوع عدم  فوموگیشن دوباره پنبه افغانستان در کشور پاکستان نیز درخواست‌های بود که از جانب مسوولان وزارت زراعت امارت اسلامی افغانستان با هیئت کشور پاکستان مطرح شد به گفته مسوولان بخش قرنطین وزارت زراعت مطابق به معیار های بین الملی فوموگیشن دوباره  در یک محدوده زمانی کوتاه باعث متضرر شدن پنبه و سایر محصولات زراعتی  می گردد.
قرار است در دو هفته آینده مسوولان بخش قرنطین دو کشور نشست آنلاینی را به منظور حل مشکلات قرنطین میان دو کشور برگزار نمایند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۳
Background image

برای ۸۰ مالدار در ولسوالی قره باغ ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به‌همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۸۰ خانم بیوه مالدار خوراکه حیوانی توزیع نموده است.
برای هر خانم مالدار، ۱۰۰. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۲
Background image

برای ۵۲ تَن مالدار در ولسوالی شکردره ولایت کابل وسایل مالداری توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۵۲ تَن مالدار وسایل مالداری توزیع نموده است.
سطل‌های جمع‌آوری شیر و کارت‌های ادویه. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۰
Background image

توزیع ۱۵ فرد گاو شیری در ولسوالی قره باغ ولایت کابل

۸ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به همکاری موسسه «یتیم خانه افغانستان»، برای 15 فامیل بی‌بضاعت گاو شیری توزیع نموده است.
برای هرفامیل یک فرد گاو در نظر گرفته. . .

BACK TO NEWS