در پنج سال اخیر، پنج‌هزار جریب باغ جدید در کاپیسا ساخته شده است

mail-admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۵/۳۰ - ۹:۳۰
در پنج سال اخیر، پنج‌هزار جریب باغ جدید در کاپیسا ساخته شده است
 
۳۰ اسد ۱۳۹۹
ریاست زراعت،‌ آبیاری و مالداری ولایت کاپیسا، می‌گوید که در پنج سال اخیر، پنج‌هزار جریب باغ جدید در این ولایت ساخته شده است.
همایون حبیب رییس اداره زراعت کاپیسا، گفت که بخشی از این باغ‌ها سیب متراکم است. او افزود که حاصلات سیب کاپیسا سالانه به بیش از هشت‌هزار و ۸۹۸ متریک تُن می‌رسد.
هم‌چنین عبدالکریم کریمی مسوول برنامه‌ی ملی باغداری و مالداری در ولسوالی حصه‌ دوم کوهستان کاپیسا، می‌گوید که از سال ۲۰۱۳ به این طرف، ۶۷۵ جریب باغ مختلف به شمول باغ‌های متراکم سیب تنها در این ولسوالی ساخته شده است. به گفته‌ی او، مفیدیتی که باغ‌های متراکم سیب دارد این است که وقت‌تر به ثمر می‌رسد و به قیمت مناسب در وقت مناسب به فروش می‌رسد.
در یک جریب باغ متراکم سیب، ۴۵۰ نهال غرس می‌شود و معمولاً محصولات این باغ‌ها در ماه اسد پخته و ثمر می‌دهد.
در همین‌حال، باغدارانی که برای‌شان باغ‌های متراکم ساخته شده است، از محصولات آن ابراز خرسندی می‌کنند.
رحم‌خدا یک دهقان در قریه «قزاق» حصه دوم کوهستان که پنج سال قبل از سوی وزارت زراعت برایش یک جریب باغ متراکم سیب در زمین اجاره‌ای ساخته شد، می‌گوید که امسال ۴۰۰ هزار افغانی از فروش حاصلات باغش به دست خواهد آورد. رحم‌‌خدا نیمی از محصولاتش را به مالک زمین می‌پردازد.
این دهقان تاکید دارد که حاصلات باغ‌های متراکم چهار برابر بیش‌تر از باغ‌هایی که به شکل سنتی است، می‌باشد.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS