با افتتاح انجمن اجتماعی «حاصل»، به ۵۵ خانواده بسته‌های کمکی توزیع شد

mail-admin
یکشنبه ۱۴۰۰/۲/۱۹ - ۱۵:۴۹
با افتتاح انجمن اجتماعی «حاصل»، به ۵۵ خانواده بسته‌های کمکی توزیع شد

شجاع‌الحق‌نوری
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و صندوق توسعه زراعت، ADF، با افتتاح «انجمن اجتماعی حاصل»، امروز به ۵۵ خانواده‌ی نیازمند بسته‌های کمکی توزیع کردند.
شیرشاه امیری معین تخنیکی و مسلکی وزارت زراعت، داکتر ایمل ارمان رییس صندوق انکشاف زراعت و نبیله پوپل رییس انجمن اجتماعی حاصل در مراسم افتتاح این انجمن و توزیع بسته‌های کمکی حضور داشتند.
شیرشاه امیری گفت که دولت برای تامین مصونیت و امنیت غذایی تلاش می‌کند و برنامه‌های مشخصی در این راستا دارد. آقای امیری افزود: «رساندن خیر و دست‌گیری نیازمندان عبادت است، در نظر داریم به تعداد ۲۱۵ فامیل نیازمند را در پنج زون از این کمک‌ها مستفید بسازیم که شاهد آغاز این برنامه در کابل می‌باشیم.»
پول این بسته‌های کمکی از طریق مفاد و جریمه‌های افرادی که از صندوق انکشاف توسعه زراعت قرضه گرفته‌اند، تامین می‌شود.
نبیله پوپل رییس انجمن اجتماعی حاصل در این باره گفت: «این پول از او تعداد افرادی جمع شده که از صندوق توسعه زراعت قرضه گرفته‌اند. برگ سبز تحفه درویش به شما خانواده‌های گرامی تقدیم می‌کنیم و قبول کنید، هرچند کافی نیست، انشاءالله در آینده‌ هم نیازمندان را کمک می‌کنیم.»
در همین‌حال، داکتر ایمل ارمان رییس صندوق توسعه زراعت، می‌گوید که در جریان دو سال گذشته بیش از ۱۳ میلیارد افغانی را از نهادهای همکار بین‌المللی در این بانک کمک شده و بیش از ۱۰ میلیان آن به دهقانان قرضه داده شده است. او تاکید کرد که بیش از ۵۳هزار دهقان از این قرضه‌ها مستفید شده و همین‌طور ۹ میلیارد این قرضه‌ها تاکنون برگشتانده و به دهقانان دیگر توزیع شده است.
او افزود که در کنار همکاری با دهقانان، باغداران و مالداران، این نهاد در بخش بورسیه نیز سالانه دانشجویان زراعت را همکاری می‌کند تا تحصیلات خویش را ادامه‌دهند.
آقای آرمان گفت: «درنظر داریم کارهای خود را توسعه بدهیم، کمک به نیازمندان را تا سه‌هزار نفر بیشتر سازیم و دهقانان بیشتر را در ولایات از قرضه‌های ما مستفید بسازیم.»
نبیله پوپل رییس انجمن زراعتی حاصل، می‌گوید که این انجمن به منظور کمک به نیازمندان ایجاد شده است. او گفت: «جای افتخار است که با قشر زحمتکش دهقان کار می‌کنیم، کار ما استوار به عدالت است، حس مسوولیت‌پذیری باعث شده که این انجمن را تاسیس کنیم و بتوانیم از این طریق به هموطنان خویش یاری رسانی کنیم. این انجمن مسوول تطبیق این کار می‌باشد.»
در اخیر این برنامه، کارت‌های مشخصی که در آن مقدار کمک درج شده به نیازمندان توزیع شد. دارنده‌گان این کارت‌ها می‌توانند از فروشگاه‌های تعیین شده بسته‌های کمکی‌شان را دریافت کنند.
این بسته‌های کمکی شامل یک بوجی آرد، یک بوجی برنج و یک قطی روغن می‌شود.
قرار است در روزهای بعدی به تعدادی از نیازمندان در ولایت‌های بلخ، ننگرهار، کندهار و هرات نیز از این
بسته‌های کمکی توزیع شود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۶:۱۷
Background image

ورکشاپ پلان‌گذاری نباتات تابستانی زون مرکزی دایر گردید

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست عمومی تحقیقات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به‌ همکاری دفتر سازمان خوراک و غذا سازمان ملل، ورکشاپ پلانگذاری نباتات تابستانی زون مرکزی را برگزار نمود.
مولوی صدراعظم. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۳۹
Background image

تاکید معین مالی و اداری بر فعال سازی فابریکه لبینات ریشخور

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخوند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از فابریکه پروسس لبنیات واقع در ساحه ریشخور ولایت کابل بازدید و تاکید بر فعال سازی آن کرد.
م. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۴۶
Background image

نظارت از جریان کار اعمار چکدم  در قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار ولایت فاریاب

کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فاریاب از جریان پیشرفت کار پروژه آبیاری اعمار چکدم قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار با حضور نماینده‌گان مقام ولایت، ریاست‌های شهرسازی و اقتصاد. . .

BACK TO NEWS