افتتاح سی‌و‌یکمین نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری افغانستان در کابل

user-admin
چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۲۵ - ۱۶:۳۴
کابل کې د افغانستان د کرنیزو او مالدارۍ محصولاتو یودېرشم نندارتون پرانیستل شو


۲۵ میزان ۱۴۰۳ ه‍.ش
سی‌و‌یکمین نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری افغانستان از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با حضور رهبری امارت اسلامی افغانستان در فارم تحقیقاتی بادام باغ کابل افتتاح شد.
در این مراسم، مقامات ارشد از جمله مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا، ملاعبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست الوزرا، مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست‌الوزرا، مولوی عطاالله عمری، وزیر زراعت، نورالدین عزیزی وزیر صنعت و تجارت، مولوی بازمحمد فیضان معین آبیاری و منابع طبیعی، مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری و تجار و متشبثین سکتور خصوصی و همچنین تعدادی از دیپلمات‌های خارجی و مسوولان نهادهای بین المللی حضور داشتند.
در ابتدا ملاعبدالغنی برادر درباره ظرفیت‌ها و امتیازهای افغانستان در زمینه خاک، آب و اقلیم صحبت کرد و از تلاش‌های امارت اسلامی برای راه‌اندازی پروژه‌های عمرانی یاد کرد. وی همچنین بر تلاش‌های ادر زمینه محو کشت کوکنار، توسعه بازاریابی و مکانیزه‌سازی زراعت تأکید کرد و ابراز امیدواری نمود که صادرات محصولات داخلی افزایش یابد.
مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا، نیز به کیفیت بالای محصولات زراعتی افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت که این نمایشگاه فرصتی مناسب برای بازاریابی و معرفی این محصولات است. وی همچنین تأکید کرد که امارت اسلامی در برابر غاصبان اراضی و تخریب‌کنندگان جنگلات به‌طور قاطع ایستادگی می‌کند.
در ادامه، مولوی عطاالله عمری، وزیر زراعت، بر اهمیت حمایت از تولیدات داخلی و تأثیر مثبت آن بر زندگی دهقانان و مالداران تأکید کرد. وی افزود که افغانستان دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه زراعت و مالداری است و با بهبود امنیت و شرایط، گام‌های مؤثری در جهت پیشرفت این دو بخش برداشته شده است.
نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت، نیز به تلاش‌های افغانستان برای صادرات محصولات به کشورهای همسایه از جمله چین، ایران، آسیای میانه و پاکستان اشاره کرد و از توافقات صورت گرفته در این زمینه خبر داد.
همچنین، مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری، نمایشگاه را فرصتی برای داد و ستد دهقانان و تاجران دانست و از تلاش‌های متخصصان زراعت برای مقابله با امراض نباتی و حیوانی طی سه سال گذشته تقدیر کرد.
در پایان، مولوی خلیل الرحمان حقانی، وزیر مهاجران و عودت‌کنندگان، بر اهمیت زراعت و مالداری در توسعه اقتصاد کشور تأکید کرد و مراسم با دعای خیر به پایان رسید. سپس رهبری امارت از غرفه‌های نمایشگاه بازدید کردند.
این نمایشگاه با شعار "تولید معیاری؛ دسترسی به بازار جهانی" و با نمایش محصولات زراعتی و مالداری، صنایع دستی زنان و ماشین‌آلات زراعتی در ۲۶۳ غرفه، از جمله ۵۶ غرفه مخصوص صنایع دستی زنان، برای مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۲۵ - ۱۶:۳۴
Background image

افتتاح سی‌و‌یکمین نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری افغانستان در کابل


۲۵ میزان ۱۴۰۳ ه‍.ش
سی‌و‌یکمین نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری افغانستان از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با حضور رهبری امارت اسلامی افغانستان در فارم تحقیقاتی بادام باغ کابل. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۲۵ - ۹:۱
Background image

نظارت از جریان آماده‌گی‌های جهت برگزاری نمایشگاه خزانی محصولات زراعتی


۲۴ میزان ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدر اعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از جریان آمادگی‌های  جهت برگزاری نمایشگاه محصولات زراعتی در  بادام‌باغ کابل نظارت نمود.
معین. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۲۵ - ۸:۵۰
Background image

تلاش‌ها جهت حفاظت و احیای جنگلات

به ادامه تلاش جهت حفاظت و احیای جنگلات در کشور جلسه‌ای به سرپرستی مولوی عطاالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری با حضور مسئولان چندین اداره برگزار شد.
این جلسه به سرپرستی مولوی. . .

BACK TO NEWS