اشتراک وزیر زراعت در گردهمایی بزرگ مردمی در ولایت بغلان 

mail-admin
چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۶ - ۱۰:۴۳
اشتراک وزیر زراعت در گردهمایی بزرگ مردمی در ولایت بغلان 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری و هیئت همراهش به ادامه سفرهای ولایتی به ولایت بغلان سفر کرد و در مجلس بزرگی که به منظور جلب همکاری در تطبیق پروژهای زراعتی و مالداری با حضور مولوی عبدالرحمان حقانی والی بغلان، روسا ادارات محلی و  شماری از باشنده گان بغلان برگزار شده بود اشتراک کرد.
وزیر زراعت در این نشست بزرگ پیرامون برنامه های وزارت زراعت سخن زده علاوه کرد" افغانستان دارای آب‌های فراوان در چهار زون کشور می‌باشد اما؛ از این آب ها کمتر استفاده می‌گردد و‌ نیاز است تا کار شود و مردم از فقر ‌ و ناداری خلاص شوند و  راه حل رهایی از این وضعیت کار نمودن بالای انکشاف زراعت، مالداری و استفاده درست از آب های کشور می‌باشد". 
سپس والی بغلان پیرامون مشکلات باشنده گان ولایت بغلان صحبت کرده و خواستار همکاری بیشتر با آنان شد" مردم بغلان امسال‌ از ناحیه سرازیر شدن سیلاب متضرر شده و از شما می‌خواهیم  که در کنار کمک های امارتی موسسات را نیز تشویق نمایند تا پروژه های امداد رسانی را به مردم بغلان فراهم  نمایند تا به این مردم کمک شود".
همچنان مولوی عبدالرحیم احدی رییس زراعت ولایت بغلان نیز در این بنرامه سخنرانی نموده افزود" چندین کانال آبیاری و هزاران جریب زمین زراعتی در جریان سرازیر شدن سیلاب در ولایت بغلان تخریب شده ‌‌ و نیاز است که جهت ترمیم و فعال سازی دوباره آن کار شود".
وزیر زراعت، آبیاری و مالداری به منظور بررسی وضعیت کلی زراعت و مالداری و جلب همکاری مسوولان محلی در تطبیق پروژهای زراعتی و مالداری به ولایت های شمال کشور سفر کرده و با مسوولان محلی، دهقانان، مالدارن و مشتبثین سکتور خصوصی دیدار می نماید.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS