۸۳ جریب زمین در ولایت هرات زعفران ارگانیک کشت می‌شود

user-admin
پنجشنبه ۱۴۰۱/۶/۳۱ - ۱۳:۵۷
۸۳ جریب زمین در ولایت هرات زعفران ارگانیک کشت می‌شود


۳۱ سنبله ۱۴۰۱ هـ.ش 
مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری و لایت هرات می‌گویند، قرار است طی سال جاری به همکاری مالی موسسه همکار دست به دست در هرات از طریق شرکت‌های افغان رویال زعفران و شرکت طلای سرخ افغانستان به مساحت ۸۳ جریب زمین زعفران ارگانیک کشت گردد.
مولوی پیر محمد حلیمی، رییس زراعت ولایت لوگر، پروسه تولید زعفران ارگانیک را برای اولین بار در ولایت هرات یک گام مثبت در قبال ارزش افزایی بالای محصولات زعفران افغانستان یاد نموده، شرکت‌های تحت پوشش را تشویق نمودند تا این پروسه را با صداقت و ایمان داری به پیش ببرند .
خالد ودان مسول دفتر HIH  در این باره گفت، اهداف اساسی این پروژه دست‌یابی به درآمد بیشتر برای دهاقین و شرکت‌های زعفران از طریق حمایت آن‌ها برای سرمایه گذاری در تولیدات عضوی و تصدیق شده می‌باشد که ارزش و تقاضا زیاد در بازارهای بین‌المللی داشته باشد.
در همین حال برای شرکت‌های تطبیق کننده پیاز زعفران، کود حیوانی، پایه، سیم خاردار، لوله‌های پی وی سی و سورلر توزیع شده است.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۶:۱۷
Background image

ورکشاپ پلان‌گذاری نباتات تابستانی زون مرکزی دایر گردید

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست عمومی تحقیقات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به‌ همکاری دفتر سازمان خوراک و غذا سازمان ملل، ورکشاپ پلانگذاری نباتات تابستانی زون مرکزی را برگزار نمود.
مولوی صدراعظم. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۳۹
Background image

تاکید معین مالی و اداری بر فعال سازی فابریکه لبینات ریشخور

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخوند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از فابریکه پروسس لبنیات واقع در ساحه ریشخور ولایت کابل بازدید و تاکید بر فعال سازی آن کرد.
م. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۴۶
Background image

نظارت از جریان کار اعمار چکدم  در قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار ولایت فاریاب

کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فاریاب از جریان پیشرفت کار پروژه آبیاری اعمار چکدم قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار با حضور نماینده‌گان مقام ولایت، ریاست‌های شهرسازی و اقتصاد. . .

BACK TO NEWS