۲۰ کانال آبیاری در ننگرهار به بهره‌برداری سپرده شد

mail-admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۵ - ۱۴:۴۷
۲۰ کانال آبیاری در ننگرهار به بهره‌برداری سپرده شد

۵دلو ۱۳۹۹
داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در جریان سفرش به ننگرهار، ۲۰ کانال آبیاری را به ارزش ۱۱۲ میلیون افغانی به بهره‌برداری سپرد.
این پروژه‌های آبیاری در ۱۷ ولسوالی و مرکز ولایت ننگرهار توسط پروژه‌های زراعت و مالداری به اشتراک مردم یا «CLAP»، رشد زراعت و انکشاف روستایی یا «CBARD» و هم‌چنین برنامه حمایت از اولویت ملی دوم «SNAPP2» با هزینه ۱۱۲ میلیون افغانی  تطبیق شده است. این پروژه‌های آبیاری بیش از ۱۲ ‌هزار و ۵۰۰ جریب زمین را آبیاری و نزدیک به ۲۰ درصد از ضایعات آب جلوگیری می‌کند.
وزیر زراعت در مراسم افتتاح این پروژه‌ها گفت که آبیاری یکی از سکتورهای کلیدی وزارت زراعت است و سالانه، پروژه‌های زیاد آبیاری در ولایت‌های مختلف از جمله ولایت ننگرهار تطبیق می‌شود. انوارالحق احدی گفت: «اولویت اساسی ما این است که زمین‌های بیشتری تحت کشت قرار بگیرد تا زمینه برای افزایش تولید و خودکفایی در بخش‌های مختلف مساعد شود.»
هم‌چنین ضیاءالحق امرخیل، مشاور ارشد رییس جمهور و والی ننگرهار نیز، در مراسم افتتاح این پروژه‌های آبیاری گفت که با ساخت شبکه‌ها و کانال‌های جدید آبیاری، ساحات بیش‌تری تحت پوشش آبیاری قرار گرفته و میزان حاصلات افزایش یافته است.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۶:۱۷
Background image

ورکشاپ پلان‌گذاری نباتات تابستانی زون مرکزی دایر گردید

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست عمومی تحقیقات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به‌ همکاری دفتر سازمان خوراک و غذا سازمان ملل، ورکشاپ پلانگذاری نباتات تابستانی زون مرکزی را برگزار نمود.
مولوی صدراعظم. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۳۹
Background image

تاکید معین مالی و اداری بر فعال سازی فابریکه لبینات ریشخور

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخوند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از فابریکه پروسس لبنیات واقع در ساحه ریشخور ولایت کابل بازدید و تاکید بر فعال سازی آن کرد.
م. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۴۶
Background image

نظارت از جریان کار اعمار چکدم  در قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار ولایت فاریاب

کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فاریاب از جریان پیشرفت کار پروژه آبیاری اعمار چکدم قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار با حضور نماینده‌گان مقام ولایت، ریاست‌های شهرسازی و اقتصاد. . .

BACK TO NEWS