گفت‌وگوی وزیر زراعت با معین پالیسی وزارت مالیه در مورد برنامه‌های آینده وزارت زراعت

mail-admin
یکشنبه ۱۴۰۰/۴/۶ - ۱۵:۲۳
گفت‌وگوی وزیر زراعت با معین پالیسی وزارت مالیه در مورد برنامه‌های آینده وزارت زراعت

۶ سرطان ۱۴۰۰
نذیر کبیری، معین پالیسی وزارت مالیه و تعدادی از رییسان این وزارت با داکتر انوارالحق احدی، وزیر زراعت، مالداری و آبیاری دیدار کردند. در این دیدار که حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی و شیرشاه امیری، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت نیز حضور داشتند، موضوعات مختلف مورد بحث قرار گرفت.
داکتر انوارالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، در این دیدار گفت که توسعه پایدار سکتور مالداری و باغداری، از اولویت‌های این وزارت است. وی افزود که پیش از این در مورد باغداری برخی کارها انجام شده، اما برای تقویت بیشتر این سکتور، برنامه‌هایی که از سوی وزرات زراعت در نظر گرفته شده، مورد حمایت قرار گیرد.
در این دیدار هم‌چنان در مورد پروژه امید (OMAID) بحث و گفت‌وگو شد. وزیر زراعت گفت که نیاز است برخی از کارهای بنیادی مرتبط با ساحه کاری این پروژه، از جمله تجهیز بنادر و گمرکات با لابراتوار و تقویت ظرفیت در این بخش، عملی شود.
وزیر زارعت در کنار این، سکتور مالداری را از اولویت‌های کلیدی وزارت زراعت خواند و افزود که در بخش تولید کارهایی صورت گرفته و در بخش تطبیق پروژه‌های ساختمانی، زیرساخت‌های مالداری، مراکز پروسس لبنیات و انکشاف این سکتور با برخی از دونرها تفاهم شده است که لازم است وزارت مالیه نیز در این مورد توجه داشته باشد.
در این دیدار معینان وزارت زراعت نیز دیدگاه‌ها و نظریات‌شان را در خصوص پروژه‌ها و برنامه‌های آینده وزارت زراعت و اهمیت آن‌ها ابراز داشتند.
نذیر کبیری، معین پالیسی وزارت مالیه، گفت که در وزارت زراعت ظرفیت وجود دارد و تلاش می‌شود برای تقویت این سکتور، برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف دیزاین شود.
از سویی هم معین پالیسی وزارت مالیه گفت که بیش از ۳۲۶ میلیون دالر برای سکتور زراعت تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی بودجه وجود دارد که اهمیت این سکتور را نشان می‌دهد.
آقای کبیری هم‌چنان گفت که قرار است برخی از پروژه‌های جدید در بخش باغداری دیزاین شود و پروژه‌های دیگر نیز با حمایت وزارت مالیه و دونرها دیزاین و طراحی خواهد شد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS