کار گسترش ساحه سبز در تپه‌های قلعه مسلم آغاز شد

content_admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۱/۴ - ۸:۵۳
کار گسترش ساحه سبز در تپه‌های قلعه مسلم آغاز شد

۳حمل ۱۳۹۹
کار تنظیم آب‌ریزه‌ها و گسترش ساحه‌ی سرسبز در دامنه‌های تپه قلعه مسلم، امروز رسماً توسط مقام‌های وزارت زراعت، آبیاری و مالداری آغاز شد. همزمان با آغاز این فعالیت‌ها، یک شبکه آبیاری که برای آبیاری نهال‌های آن تپه ساخته شده نیز، به بهره‌برداری سپرده شد.
حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، در مراسم آغاز کار تنظیم آب‌ریزه‌ها و گسترش ساحه‌ی سبز در تپه‌های قلعه‌ مسلم، در جمعی از رییسان اداره‌های وزارت زراعت و باشنده‌گان محل گفت: «به‌خاطر آبیاری درختان و سرسبزی تپه‌های قلعه مسلم این شبکه ساخته شده که ظرفیت ۶۰۰ مترمکعب آب را دارد و آب را به مسافت دوهزار متر می‌رساند. این شبکه، ۲۰۸ هکتار زمین را در دامنه‌های قلعه مسلم آبیاری می‌کند.»
معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت افزود که در گذشته نهال‌های این تپه توسط تانکر آبیاری می‌شد. به گفته‌ی او، با ساخت این شبکه آبیاری، پس از این نهال‌‌ها به صورت منظم آبیاری شده و از ضایعات آب جلوگیری می‌شود.
این هشتمین شبکه بزرگ آبیاری است که در ساحات مربوط به کمربند سبز کابل ساخته می‌شود.
این شبکه دارای یک چاه، یک ذخیره، ۵۲۰ شیردهن و ۴۵ والبکس است.
معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت هم‌چنین با غرس نهالی کار تنظیم ‌آب‌ریزه‌ها و گسترش ساحات سبز در قلعه مسلم را نیز آغاز کرد. آقای غفوری گفت: «به سلسله کمپین نهال‌شانی، نهال‌شانی را به مناطق دیگر دامنه‌های قلعه مسلم توسعه می‌دهیم. امسال دو میلیون نهال غیرمثمر را تولید و در مناطق مختلف شهری و نیمه شهری غرس می‌کنیم. هم‌چنان سه تا چهار میلیون نهال مثمر را در مناطق جنگلی غرس می‌کنیم و همین‌طور متعهد به حفظ و نگهداری آن هستیم. چون درخت ارزش بالایی در دین مبین اسلام و زنده‌گی انسان‌ها و حیوانات دارد.»
حشمت‌الله غفوری از شهروندان خواست تا در مراقبت و نگهداری درختان با وزارت زراعت همکاری بیش‌تری داشته باشند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS