پروژه ملی باغداری و مالداری، امسال بیش از ۱۷۲‌میلیون افغانی در تخار هزینه کرد

content_admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۶:۳۲
پروژه ملی باغداری و مالداری، امسال بیش از ۱۷۲‌میلیون افغانی در تخار هزینه کرد

۱۸ جدی ۱۳۹۹
پروژه ملی باغداری و مالداری، NHLP وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در سال جاری خورشیدی ۱۷۲ میلیون و ۱۳۷هزار و ۴۴۸ افغانی در بخش باغداری و مالداری در ولایت تخار هزینه کرده است.
سراج‌الدین مهربان رییس زراعت ولایت تخار می‌گوید، این پروژه در سال ۱۳۹۹ در این ولایت، ۱۱هزار و ۴۷۵ باغ میوه‌جات در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت کرده است و هم‌چنان ۶۲ باغ نمایشی گیلاس، ناک، سیب، چهارمغز و انگور ساخته است. رییس زراعت افزود: ‌«پروژه ملی باغداری امسال ۵۳۵ جریب باغ‌ پسته برای ۹۸ دهقان در ولسوالی‌های فرخار، دشت قلعه، چاه‌آب، رستاق، خواجه‌غار، اشکمش، نمک‌آب، کلفگان، بهارک و چال این ولایت ساخته است. هم‌چنان به ۳۲ دهقان پیش‌قدم مرد و ۱۲ خانم کمک شده و همین‌طور ۱۲۰ گروپ مرد در بخش باغداری و ۴۹ گروپ در بخش باغچه‌های خانه‌گی در این ولایت ایجاد شده که برای ۱۲۰ گروپ بخش باغداری در سال جاری ۵۰۰ خریطه کود یوریا، ۲۲۰ کیلوگرام میکسچر و ۳۶۰ لیتر روغن زمستانی آن‌ها توزیع کرده است.»
رییس  زراعت تخار افزود که پروژه ملی باغداری و مالداری برای باغدارن در سال جاری ۸۴۷ پایه کانکریتی انگور با لارن و سیم آن در ساحه‌ی هفت جریب باغ انگور و هفت ادویه بیولوژیکی برای ۱۴۰ گروپ باغداری در مرکز و ولسوالی‌های تخار توزیع کرده است.
پروژه ملی باغداری و مالداری امسال ۲۴ بسته جالی و پنج تانکر آب هر کدام با ظرفیت سه‌هزار لیتر برای باغ‌های پسته توزیع کرده است. توزیع چهارده کیت باغداری از قبیل اره، قیچی، کلان و خورد، لباس دواپاشی، موزه، عینک، فلیب چارت، تخته سفید، ماشین دواپاش، سلفرپاش و زینه به ۱۶ دهقان پیش‌قدم در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت و هم‌چنین آموزش اعضای ۵۴ گروپ مالداران در مورد اصلاح نسل حیوانات، اصلاح طویله و وقایه امراض مختلف حیوانی نیز شامل فعالیت‌های پروژه ملی باغداری و مالداری است.
این پروژه در سال جاری کیت‌های پروسس سبزیجات که شامل بیست‌وچهار قلم از قبیل دیگ، ملاقه، بالون گاز، منقل، میکسر، تشت، چاقو، مرتبان، سرکه، ستل، قاشق جوسر، ترازو، تخته آشپزی، بشکه و میز کلان می‌شود نیز به دهقانان پیش‌قدم در تخار توزیع کرده است.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری وزارت زراعت با سفیر افغانستان در امارات متحده عرب

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت در دفتر کارش با مولوی بدرالدین‌ حقانی سفیر افغانستان در امارات متحده عرب دیدار نمود.
در این دیدار روی فرصت‌های سرمایه‌های در بخش. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

مسوولان موسسه پاملرنه پلان  پروژهای زراعتی‌شان را در ولایت بلخ با وزارت زراعت شریک کردند

مسوولان پروژه پاملرنه پلان اضافه از ۱۰ پروژه را که قرار است در ولایت بلخ تطبیق شود به مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری توضیح دادند.
این پروژه‌ها. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۹:۵۸
Background image

از جریان احداث چکدم  در ولسوالی قرغان ولایت فاریاب نظارت شد 

از پروژه آبیاری اعمار چکدم ولسوالی قرغان که بودجه  آن از طرف وزارت زراعت آبیاری و مالداری تمویل می گردد توسط هیت منتخب مقام ولایت فاریاب نظارت به عمل آمد.
این هیئت متشکل از نمایندگان. . .

BACK TO NEWS