وزیر زراعت در بلخ: جهت ترویج زراعت نوین نیاز است افکار دهقان و مالدارن تغییر یابد

mail-admin
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۵ - ۱۰:۶
وزیر زراعت در بلخ: جهت ترویج زراعت نوین نیاز است افکار دهقان و مالدارن تغییر یابد


مولوی عطاءلله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری طی سفری به ولایت بلخ نشستی را با حضور مولوی نورالهادی ابو ادریس معاون ولایت، روسا، ولسوالان و قوماندانان امنیه دایر نمود و‌ در آن  بر ضرورت بلند بردن سطح آگاهی دهقانان ‌و مالداران ‌‌و آشنایی آنانان به زراعت نوین ‌و مالداری اصلاح شده تاکید کرد.
وزیر زراعت گفت که مسوولیت مسوولان امارتی و به خصوص کارمندان زراعت می‌باشد که روی‌ تغییر افکار مردم کار کنند تا سطح حاصلات زراعتی و مالداری شان بلند رفته و همچنان اقتصاد بهتر شود.
آقای عمری همچنان  روی مسوولیت‌های وزارت زراعت صحبت نموده گفت" اصلاح نسل حیوانات، مدیریت زمین، ترویج زراعت نوین، جمع آوری عشر و زکات و مدیریت آب از مسوولیت‌های اساسی وزارت زراعت می‌باشد و از تمام مسوولان محلی ولایت بلخ می‌خواهم که  این پیام را به مردم برسانند  ‌و نیز در تحقق پلان‌های سکتور زراعت و مالداری کارمندان را در محلات همکاری نمایند"
همچنان معاون والی بلخ خودکفایی افغانستان را وابسته به زراعت دانست و به مسوولان امارتی بلخ هدایت داد که با کارمندان زراعت همکاری همه جانبه نمایند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS