میزان تولید کشمش در هرات، امسال به ۱۵ هزار تُن خواهد رسید

content_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۷ - ۱۷:۱۰
میزان تولید کشمش در هرات، امسال به ۱۵ هزار تُن خواهد رسید

۲۷ عقرب ۱۳۹۹
میزان تولید کشمش در ولایت هرات، امسال نزدیک به ۱۵هزار تُن خواهد رسید. در این ولایت امسال حدود ۱۳ هزار متریک تُن کشمش سبز و دو هزار تُن کشمش «آب‌جوش» تولید خواهد شد.
امسال، از هشت‌هزار و ۷۰۰ هکتار تاک، ۱۴۰هزار متریک تُن انگور به دست آمد و این رقم، در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشت.
هرات از تولیدکننده‌گان عمده انگور و کشمش است و بزرگ‌ترین تاک‌های انگور در ولسوالی‌های انجیل، گذره، اوبه، پشتون زرغون، زنده‌جان و کرخ قرار دارد.
در حال حاضر قیمت یک کیلو کشمش در بازار هرات به ۱۵۰ افغانی می‌رسد.
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، برای جلوگیری از ضایع شدن محصولات تاکستان‌های انگور و کمک به بهبود وضعیت باغداران، امسال یک هزار و چهار کشمش‌خانه‌ در ولایت هرات ساخت. این کشمش‌خانه‌ها از طریق برنامه مدیریت محصولات زراعتی ساخته شد. با ساخت این کشمش‌خانه‌ها، مجموع کشمش‌خانه‌ها در ولایت هرات به یک‌هزار و ۴۰۰ تا رسیده است.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۵۴
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری با مسوول برنامه‌های بشردوستانه کمیته ناروی در افغانستان

۲۸ حمل ۱۴۰۳  هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با ذبیح الله رحمتی مسوول برنامه‌های بشردوستانه کمیته ناروی برای افغانستان دیدار و روی ایجاد. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۴۷
Background image

معین زراعت و مالداری با رییس بنیاد "روپانی" دیدار کرد

۲۸ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در دفتر کارش با محبت علی رییس بنیاد "روپانی" و شماری از مسوولین این بنیاد دیدار و پیرامون. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۲
Background image

با گرفتن غرفه در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی محصولات خود را به فروش برسانید

جشن دهقان و سی‌ومین نمایشگاه محصولات زراعتی از سوی وزارت زراعت برای چهار روز با شعار "زمینه سازی بنیادی برای زراعت زمین ساز خودکفایی افغانستان" از تاریخ دوازدهم الی پانزدهم ثور سال ۱۴۰۳. . .

BACK TO NEWS