میزان تولید عسل در بلخ امسال به ۱۵ تُن رسید

content_admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۹/۲۴ - ۱۵:۱۰
میزان تولید عسل در بلخ امسال به ۱۵ تُن رسید

۲۴ قوس ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ، می‌گوید که میزان تولید عسل در این ولایت امسال به ۱۵ تُن رسیده است.
ذبیح‌الله زوبین آمر امور زراعتی بلخ می‌گوید: «خوش‌بختانه تولید عسل بلخ امسال به ۱۵ تُن رسیده است در حالی‌که سال گذشته به مقدار ۱۲ تُن رسیده بود. این رقم نشان‌دهنده ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل می‌باشد.»
آقای زوبین افزود که زنبورداران این ولایت به ۴۵۶ نفر می‌رسد و در بخش پرورش زنبورعسل در سه انجمن زنبورداری فعالیت دارند. به گفته وی، در ولایت بلخ، یک هزار و ۸۹۷ کندو وجود دارد.
ولسوالی‌های چهارکنت، شولگره، دولت‌آباد، نهرشاهی، شورتپه، خلم، بلخ، دهدادی و چمتال از تولیدکننده‌گان اصلی عسل در ولایت بلخ‌اند.
آقای زوبین هم‌چنین یادآور شد: «بهای عسل بسته‌گی به نوع گلی که زنبور از آن تغذیه می‌کند، دارد. مثلاً عسل تولید شده از گل سمسول ولسوالی چهارکنت هر کیلو یک هزار افغانی، عسل تولید شده از گل پنبه، هر کیلو ۷۰۰ افغانی و عسل تولید شده از گل شبدر ولسوالی دهدادی هر یک کیلو ۵۰۰ افغانی به فروش می‌رسد.»
عسل بلخ بیش‌تر در بازار منطقه، سوپر مارکیت‌های شهر و نمایشگاه‌های زراعتی فروخته می‌شود. ذبیح‌الله یکی از زنبورداران می‌گوید که ریاست زراعت بلخ در کنار توزیع زنبور عسل و مشوره‌های تخنیکی، صنف‌های آموزشی را نیز را به منظور تولید نسل جدید و جلوگیری از شیوع امراض و آفات برای زنبورداران برگزار کرده است.

 

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۴:۱۴
Background image

سفر هیئت ریاست منابع بشری وزارت زراعت به ولایت ارزگان

۱ ثور ‍۱۴۰۳ هـ.ش

هیئتی از ریاست منابع وزارت زراعت، آبیاری و مالداری این وزارت به منظور ارزیابی کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالدرای ولایت ارزگان به آن ولایت سفر کردند.
این هیئت مطابق. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۱:۵۴
Background image

کمپاین مجادله علیه ملخ با حضور معین زراعت و مالداری در ولایت کندز افتتاح گردید

 

کمپاین مجادله علیه ملخ  در ولایت کندز با حضور داشت مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، ریچارد ترانچارد رئیس سازمان خوراک و زراعت ملل متحد در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

BACK TO NEWS