فیصله‌ی بورد ملی تخم‌های اصلاح‌شده: بهای یک تُن تخم اصلاح‌شده‌ی گندم ۴۰ هزار و ۶۹۷ افغانی تعیین شد

content_admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۴/۸ - ۱۱:۲۷
فیصله‌ی بورد ملی تخم‌های اصلاح‌شده: بهای یک تُن تخم اصلاح‌شده‌ی گندم ۴۰ هزار و ۶۹۷ افغانی تعیین شد
۸ سرطان ۱۳۹۹
جلسه بورد ملی تخم‌های اصلاح‌شده در رابطه به خریداری و تعیین قیمت گندم و نیز بحث روی دو سند تقنینی برگزار شد.
این جلسه در محوطه وزارت زراعت به اشتراک اعضا و ناظران این بورد ملی دایر گردید.
محبوب‌الله ننگ سرپرست معینیت تخنیکی راجع به هدف نشست توضیح داد.
در این جلسه، مسأله‌ی خریداری و تعیین قیمت ۱۴ هزار تُن تخم اصلاح‌شده و تصدیق شده‌ی گندم، به بررسی گرفته شد.
در جلسه، بعد از بحث همه‌جانبه‌ی اعضا و با در نظر داشتن وضعیت فعلی و تاثیرات ناشی از مرض کووید-۱۹ قیمت هر تُن تخم بذری تصدیق شده گندم برای امسال مبلغ ۴۰ هزار و ۶۹۷ افغانی به شمول تمام مصارفاتش تعیین شد.
هم‌چنان بورد ملی تخم‌های اصلاح‌شده مقدار سب‌سایدی امسال را ۶۰ درصد تعیین کرد و نیز به اساس تجارب سال گذشته تصمیم گرفته شد که تخم اصلاح‌شده‌ی گندم در سال جاری از طریق منبع واحد خریداری شود. چون که تخم اصلاح‌شده‌ی گندم در سطح کشور تحت یک معیار ملی توسط شرکت‌های زیر چتر اتحادیه‌ی تولید تخم‌های اصلاح‌شده‌ی بذری تولید می‌گردد.
بعداً روی طرزالعمل تهیه، تدارک و توزیع تخم‌های اصلاح‌شده که در سال ۱۳۹۲ توسط ریاست غله‌جات ترتیب شده بود، بحث شد و تصمیم گرفته شد که طرزالعمل مذکور تعدیل و از طرف آمریت تقنین وزارت طی مراحل گردد. در مورد وظایف و مسوولیت‌های ریاست عمومی ترویج و انکشاف زراعت که باید در مقرره کنترل کیفیت تخم‌های اصلاح‌شده گنجانیده شود، نیز تصمیم گرفته شد تا وظایف و مسوولیت‌های ریاست عمومی ترویج و انکشاف زراعت با همکاری ریاست تصدیق‌دهی به تخم‌های اصلاح‌شده، و آمریت تقنین مشخص شود و از مجرای قانونی درج مقرره‌ی کنترل کیفیت تخم‌های اصلاح شده گردد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۱:۵۴
Background image

کمپاین مجادله علیه ملخ با حضور معین زراعت و مالداری در ولایت کندز افتتاح گردید

 

کمپاین مجادله علیه ملخ  در ولایت کندز با حضور داشت مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، ریچارد ترانچارد رئیس سازمان خوراک و زراعت ملل متحد در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

BACK TO NEWS