سفر وزیر زراعت به پروان: پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی در پروان به بهره‌برداری سپرده شد

mail-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۶:۴۴
پروان ته د کرنې وزیر سفر: د کرنیزو محصولاتو مدیریت پروژې ګټې اخیستنې ته وسپارل شول

۳۰ جدی ۱۳۹۹
داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری طی سفری به ولایت پروان پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی را افتتاح کرد. در افتتاح این پروژه‌ها فضل‌الدین عیار والی، عبدالشکور قدوسی رییس شورای ولایتی و برخی از مسوولان دولتی پروان حضور داشتند.
وزیر زراعت به صورت نمونه‌ای، یکی از ذخیره‌خانه‌های پیاز را در ولسوالی بگرام افتتاح کرد و در باره‌ی این پروژه‌ها گفت: «از طریق پروژه مدیریت محصولات زراعتی ۱۵۴ کشمش‌خانه، ۲۰۰ ذخیره‌گاه پیاز، ۳۵ ذخیره‌گاه کچالو و ۱۲ سردخانه‌ی میوه ساخته شده و ۳۰ دستگاه خشک‌کننده توزیع شده است که امروز شاهد افتتاح آن می‌باشیم.»
وزیر زراعت در ادامه گفت: «این پروژه‌ها نزد مردم محبوبیت دارد و این کمک به مردم عام رسیده، و موقف ما همین است که این پروگرام را دوام بدهیم، تا وقتی که سردخانه‌های معیاری ساخته می‌شود از این ذخیره‌خانه‌ها می‌شود استفاده صورت بگیرد.»
فضل‌الدین عیار والی پروان نیز از ساخت‌وساز این ساختمان‌ها قدرانی اظهار کرد و گفت: «در همین شرایط که بی‌کاری و فقر دامن‌گیر مردم است این پروژه‌ها سودمندی زیادی دارد، کشمش مردم قبلاً در فضای باز نگهداری می‌شد، انگورداران متضرر می‌شدند، بارش باران میوه‌های‌شان را خراب می‌کرد، سودمندی خاصی برای مردم دارد.»
وزارت زراعت، از طریق پروژه مدیریت محصولات زراعتی از ۴۳۱ پروژه‌ی مدیریت محصولات زراعتی، دهقانان و باغداران پروان را مستفید ساخته است که شامل اعمار کشمش‌خانه‌ها، ذخیره‌گاه‌های کچالو، ذخیره‌گاه‌های پیاز، سردخانه‌های صفرانرژی میوه و توزیع دستگاه‌های خشک‌کننده بود که در مرکز و ولسوالی‌های پروان تطبیق گردیده است.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری وزارت زراعت با سفیر افغانستان در امارات متحده عرب

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت در دفتر کارش با مولوی بدرالدین‌ حقانی سفیر افغانستان در امارات متحده عرب دیدار نمود.
در این دیدار روی فرصت‌های سرمایه‌های در بخش. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

مسوولان موسسه پاملرنه پلان  پروژهای زراعتی‌شان را در ولایت بلخ با وزارت زراعت شریک کردند

مسوولان پروژه پاملرنه پلان اضافه از ۱۰ پروژه را که قرار است در ولایت بلخ تطبیق شود به مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری توضیح دادند.
این پروژه‌ها. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۹:۵۸
Background image

از جریان احداث چکدم  در ولسوالی قرغان ولایت فاریاب نظارت شد 

از پروژه آبیاری اعمار چکدم ولسوالی قرغان که بودجه  آن از طرف وزارت زراعت آبیاری و مالداری تمویل می گردد توسط هیت منتخب مقام ولایت فاریاب نظارت به عمل آمد.
این هیئت متشکل از نمایندگان. . .

BACK TO NEWS