دو کانال آبیاری در کندز به بهره‌برداری سپرده شد

mail-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۵/۲۱ - ۱۴:۱
دو کانال آبیاری در کندز به بهره‌برداری سپرده شد
 
۲۱ اسد ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کندز می‌گوید که کار ساخت شماری از کانال‌های آبیاری در این ولایت آغاز شده است و از این میان، کار اعمار دو کانال به پایان رسیده است.
این ریاست می‌گوید که این دو کانال حالا به بهره‌برداری سپرده شده و دهقانان از آن استفاده می‌کنند.
ریاست زراعت ولایت کندز می‌گوید که
پروژه سرمایه‌گذاری انکشاف منابع آبی کوکچه «LKISP»، کار ساخت کانال‌های درجه دوم را در ولسوالی دشت ارچی و امام‌صاحب ولایت کندز آغاز کرده است.
این ریاست می‌گوید که از میان این تأسیسات تحت ساخت، کانال‌های «یونس» و «جمالی»، تکمیل گردیده و بهره‌برداری سپرده شده است.
این کانال‌ها که جمعاً ۱۳ کیلو متر طول دارد، به صورت پخته و اساسی، ساخته شده‌اند و مشکلات کمبود و تقسیم آب میان دهقانان مناطق تحت پوشش را به صورت اساسی حل می‌کند.
هزینه‌ی ساخت این کانال‌ها ۱۲ میلیون افغانی است که توسط بانک انکشاف آسیایی تمویل شده است.
کانال‌های یادشده به صورت مجموعی یک هزار هکتار زمین را آبیاری می‌کند و هفت هزار و ۶۰۰ تن را به صورت مستقیم بهره‌مند می‌سازد. هم‌چنان هزاران تن دیگر به صورت غیرمستقیم از این تأسیسات بهره می‌برَند.
انزیرگل، یک تن از باشنده‌گان ولسوالی دشت ارچی که از این کانال‌ها بهره می‌برَد، می‌گوید: «سابق ما در دست‌رسی به آب زراعتی مشکلاتی داشتیم، اما حالی که این کانال‌ها به صورت پخته و اساسی ساخته شده، آب به آسانی به زمین‌های دورافتاده‌ی ما می‌رسد و در حاصلات ما هم افزایش خواهد آمد.»
باید گفت که ساخت این کانال‌ها در کنار جلوگیری از ضایعات آب، باعث افزایش حاصلات زراعتی در زمین‌های تحت پوشش می‌گردد.

 

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۵:۵۹
Background image

بیش از شش هزار گندم در ولایت کندز خریداری و ذخیره سازی میشود

۱۱ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
براساس حکم  عالیقدر امیرالمومنین حفظه الله تعالی، بیش از شش هزار گندم در ولایت کندز خریدار و ذخیره سازی می‌شود، این گندم به طور مستقیم از دهاقین، کوپراتیف‌های زراعتی،. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۳:۴۴
Background image

خوست کې لسګونو کورنیو سره د کورنیو باغچو د اړونده توکو مرسته وشوه

۱۱ وږی ۱۴۰۳ه‍.ش
۲۸ صَفَر المُظَفَّر ۱۴۴۶ه‍.ق
د خوست دکرنې، اوبولګولو او مالدارۍ ریاست د «او،آر،ډي» مؤسسې په همکارۍ ددې ولایت پر ۵۰ مستحقو کورنیو د کورنیو باغچو اړونده توکي وېشلي دي.
ددې. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۰:۴۵
Background image

د دیدار معین مالی و اداری وزارت زراعت با رییس و کارمندان ریاست زراعت ولایت کندز

ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت با مولوی امان الله حسن رییس زراعت و کارمندان این ریاست دیدن نموده و پیرامون عشر و زکات، حفظ منابع طبیعی، خریداری و ذخیره سازی. . .

BACK TO NEWS