در شاهراه مزار-حیرتان کمربند سبز ساخته می‌شود

mail-admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲ - ۱۱:۲۰
در شاهراه مزار-حیرتان کمربند سبز ساخته می‌شود

۲دلو ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ، از توظیف کمیته‌ای برای تشخیص ساحه‌یی به منظوری ایجاد کمربند سبز مسیر در شاهراه مزارشریف-حیرتان، خبر داده است.
قرار است طرح ساخت این کمربند سبز به منظور گسترش فضای سبز در مسیر این شاهراه، شامل برنامه‌های سال مالی ۱۴۰۰ شود.
ریاست زراعت بلخ، به دستور والی این ولایت، کمیته‌ای را برای تشخیص ساحه برای ساخت کمربند سبز تحت رهبری معاون والی و مسوولان برخی از نهادی ذیربط، ایجاد کرده است.
اعضای این کمیته از مناطق دو طرف شاهراه مزارشریف-حیرتان بازدید و با باشندگان این ساحات گفتگو کرده‌اند. این کمیته با جمعی از باشندگان قریه «تازه امید» ولسوالی شورتپه مقدار تخمی از نباتات گز، سکساول، قندوم و چرگس به‌خاطر سرسبزی و جلو‌گیری از ریگ‌های روان در دشت‌های حیرتان پاشیده‌اند و هم‌چنان پنجاه قنار تخم این نباتات را به ریاست فواید عامه به منظور پاشیدن در مناطق آسیب‌پذیر تحویل داده‌اند.
قرار است کمربند سبز شاهراه مزارشریف-حیرتان در طول سه سال با حمایت مالی وزارت زراعت ساخته شود.
این کمربند دارای پنجاه تا صدمتر عرض و ۱۲ کیلومتر طول خواهد داشت. این کمبربند در عین‌حال در راستای جلوگیری از توسعه صحرا عملی می‌شود. پروژه جلوگیری از توسعه صحرا مدت دوسال می‌شود که در اطراف شاهراه حیرتان تطبیق می‌گردد و در سال مالی ۱۳۹۹، ۳۵۰هزار قلمه ریشه‌یی در اراضی ۲۶۶ هکتار زمین غرس شده است. به‌منظور تداوم کاری در ساحه، چهار هکتار زمین قوریه نباتات بومی نیز ایجاد شده که با سرسبز شدن این قلمه‌ها، از توسعه ریگ‌های روان جلوگیری می‌شود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS