حدود ۲۰۰ هکتار کشت‌زار هنگ در ولایت بغلان؛ تلاش‌ها برای حفاظت بهتر و درآمدزایی بیش‌تر

content_admin
شنبه ۱۳۹۸/۷/۲۰ - ۱۰:۲۴
تلاش‌ها برای حفاظت بهتر و درآمدزایی بیش‌تر

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان، تحت برنامه‌ی آموزشی‌ای، زیر نام ارزش‌افزایی محصولات هنگ در تلاش حفاظت این مزارع و افزایش درآمدها از این کشت‌زارها است.
وزارت زراعت در ولایت بغلان به مساحت ۲۰۰ هکتار زمین را هنگ کشت کرده است. این کشت‌زارها هم به لحاظ حفاظت از چراگاه‌ها و هم به هدف اشتغال‌زایی و درآمد آفرینی مهم است.
به همین منظور، ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان ورکشاپی را به هدف «ارتقای ظرفیت و ارزش‌افزایی نبات طبی هنگ» برای انجمن‌های کاوه و باجگاه ولسوالی خنجان ولایت بغلان راه‌اندازی کرد.
انجمن‌های جنگل‌داری و سایر انجمن‌هایی که در چهارچوب وزارت زراعت کار می‌کنند، هدف اساسی‌شان حفظ و مراقبت از ساحه‌های جنگل‌داری و کشت‌زارهای نباتات طبی است. از سوی دیگر بلند بردن زمینه‌ی اشتغال برای مردم محل نیز یکی از اهداف مهم و اساسی این انجمن‌ها است.
ریاست زراعت بغلان می‌گوید: «اگر ظرفیت این انجمن‌ها بالا برود، باعث می‌شود که سطح حفاظت از چراگاه‌ها و جنگل‌ها بالا برود و هم منابع درآمد آنان سرشارتر شود.» به همین خاطر ورکشاپ آموزشی‌ای را برای انجمن‌ها و جوامع محلی دایر کرده‌اند تا از ساحات تحت کشت هنگ به صورت درست محافظت شود و ساحات چراگاه که سرمایه‌ی ملی است، تحت مراقبت جدی مردم محل قرار بگیرد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS