حاصلات تربز فراه امسال به بیش از ۶۸۹ هزار تُن می‌رسد

content_admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۳/۱۲ - ۱۵:۰
حاصلات تربز فراه امسال به بیش از ۶۸۹ هزار تُن می‌رسد
۱۲ جوزای ۱۳۹۹ ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فراه، پیش‌بینی کرده که امسال میزان حاصلات تربز در این ولایت به حدود ۶۸۹ هزار و ۴۰۰ متریک تُن می‌رسد. به گفته‌ی مسوولان این ریاست، امسال، حدود ۱۹ هزار و ۱۵۰ هکتار زمین در ولایت فراه تربز کشت شده است. ولسوالی‌های پشت‌رود، خاک‌سفید، بالابلوک، بکوا، شیب‌کوه، پشت‌کوه و قریه‌های حومه مرکز از مناطقی‌اند که بیش‌ترین تربز در آن‌جاها کشت شده است. سال گذشته در حدود ۱۸ هزار و ۴۷ هکتار زمین در فراه تربز کشت شد و از آن حدود ۶۵۰ هزار و ۲۶۸ متریک تُن تربز به دست آمد. عبدالمنان متین رییس زراعت ولایت فراه می‌گوید «نظر به ارزیابی افزایش ساحات تحت کشت این محصول، حدود شش درصد افزایش را نظر به سال قبل در بر خواهد داشت.» رییس زراعت فراه، می‌‌گوید که امسال برای فروش به موقع و جلوگیری از ضایع شدن محصولات تربز، تدابیر خاصی روی دست گرفته شده است. او گفت «ایجاد اتحادیه تربزکاران، تعیین کمیته‌ی ارزیابی و بلند بردن تعرفه مالیاتی بر محصول تربز وارداتی در فصل برداشت حاصل، از جمله تدابیری است که به منظور جلوگیری از ضایعات حاصل تربز در سال جاری روی دست گرفته شده است.» باید گفت که سال گذشته بخشی از تربز فراه نسبت مشکلاتی مانند ارزانی، فاسد شده بود.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS