تلاش‌ها برای تقویت سکتور مالداری در کنر

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۹/۱۰ - ۱۵:۱۲
تلاش‌ها برای تقویت سکتور مالداری در کنر


۱۰ قوس ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کنر، تلاش‌های پی‌گیری را به منظور توسعه و تقویت سکتور مالداری در این ولایت، عملی کرده است که در نتیجه، وضعیت مالداری در این ولایت روز به روز در حال بهبود است.
ریاست زراعت کنر می‌گوید که به منظور رشد ظرفیت و توانایی مالداران، برای آنان در بخش‌های گوناگون برنامه‌های آموزشی راه‌اندازی شده است. القاح مصنوعی در استیشن‌ها، راه‌اندازی کمپین تزریق واکسین‌های طاعون، بروسلوز، بیماری نشخوارکننده‌گان کوچک و دیگر بیماری‌ها، دواپاشی مکان‌های نگهداری حیوانات، کنترل محصولات و دواهای حیوانی، از بین بردن دواها و محصولات تاریخ‌گذشته‌ی حیوانی، تشخیص بیماری‌های گوناگون حیوانی در لابراتوار ولایت، سرویلانس و نظارت، از کارهای عمده در راه رشد مالداری و بهبود وضعیت اقتصادی مالداران در ولایت کنر است.
در کنار این موارد، با راه‌نمایی‌ها و هم‌آهنگی ریاست زراعت ولایت کنر، شماری از پروژه‌ها توسط مؤسسه‌های همکار در ولایت کنر در بخش مالداری تطبیق شده است که ساخت ۲۰ فارم ماهی‌پروری یک جریبی، ساخت یک فارم تکثیر ماهی، توزیع وسایل زنبورداری، ساخت مرکزهای پروسس لبنیات و توزیع وسایل به مالداران، ساخت انجمن مرغداری، تقویت صنعت مرغداری، توزیع ۶۲۹ متریک تن خوراکه‌ی حیوانی و حمایت از سکتور خصوصی را شامل می‌شود که به منظور توسعه‌ی مالداری در کنر تطبیق شده است.
با عملی‌سازی برنامه‌های یادشده، مالداری در ولایت کنر مصون شده، میزان بیماری‌های حیوانی کاهش یافته و تولیدات حیوانی، شامل گوشت و شیر افزایش یافته است.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری وزارت زراعت با سفیر افغانستان در امارات متحده عرب

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت در دفتر کارش با مولوی بدرالدین‌ حقانی سفیر افغانستان در امارات متحده عرب دیدار نمود.
در این دیدار روی فرصت‌های سرمایه‌های در بخش. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

مسوولان موسسه پاملرنه پلان  پروژهای زراعتی‌شان را در ولایت بلخ با وزارت زراعت شریک کردند

مسوولان پروژه پاملرنه پلان اضافه از ۱۰ پروژه را که قرار است در ولایت بلخ تطبیق شود به مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری توضیح دادند.
این پروژه‌ها. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۹:۵۸
Background image

از جریان احداث چکدم  در ولسوالی قرغان ولایت فاریاب نظارت شد 

از پروژه آبیاری اعمار چکدم ولسوالی قرغان که بودجه  آن از طرف وزارت زراعت آبیاری و مالداری تمویل می گردد توسط هیت منتخب مقام ولایت فاریاب نظارت به عمل آمد.
این هیئت متشکل از نمایندگان. . .

BACK TO NEWS