تدویر نشستی به منظور کنترول قیمت پیاز

mail-admin
شنبه ۱۴۰۰/۳/۲۲ - ۱۶:۰
تدویر نشستی به منظور کنترول قیمت پیاز

۲۲جوزای۱۴۰۰
نشستی تحت رهبری شیرشاه امیری مالداری و زراعت و وزارت زراعت، به منظور کنترول قیمت پیاز در وزارت زراعت برگزار شد.
در این نشست نمایندگانی از اتاق زراعت، تاجران و وزارت تجارت حضور داشتند و در مورد روش‌های مدیریت تولید، صادرات، واردات و قیمت پیاز بحث شد. تاجران اشتراک‌کننده خواستار توجه در زمینه مدیریت خرید و فروش و هم‌چنین قیمت پیاز شده و تاکید کردند که نباید دهقانان متضرر شوند.
در همین‌حال، شیرشاه امیری معین زراعت و مالداری وزارت زراعت گفت: «نیاز است که سکتور خصوصی در این قسمت بیشتر سرمایه‌گذاری کند، با آن‌هم وزارت زراعت هزاران ذخیره‌گاه کوچک را به منظور نگهداشت پیاز و کمک به دهقانان ساخته و امسال هم ساخت این ذخیره‌‌گاه‌ها ادامه دارد. در شرایط فعلی که فصل برداشت پیاز می‌باشد، باید بازار کنترول شود و قیمت پیاز در نوسان نباشد، نیاز است.»
آقای امیری تاکید کرد که در باره چگونگی کنترول قیمت پیاز، نیاز است تا نشستی با وزارت مالیه نیز برگزار شود تا وادرات پیاز از کشورهای همسایه کنترول گردد. او گفت این نشست با وزارت مالیه هفته آینده برگزار خواهد شد.
ماه جوزا، آغاز فصل برداشت پیاز در مناطق گرم‌سیر می‌باشد و این روند چند ماه دیگر ادامه می‌یابد.
سال گذشته میزان تولید پیاز در افغانستان به بیشتر از ۳۱۰هزار متریک‌تُن رسیده بود و افغانستان سالانه به ۴۵۰ هزار تُن پیاز نیاز دارد. هم‌چنین در یک سال گذشته، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در مناطق مختلف کشور حدود ۳۵۰۰ ذخیره‌گاه پیاز ساخت. این ذخیره‌گاه‌ها ظرفیت نگهداری حدود پنجاه‌هزار متریک‌تُن پیاز دارد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۰:۴۵
Background image

د دیدار معین مالی و اداری وزارت زراعت با رییس و کارمندان ریاست زراعت ولایت کندز

ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت با مولوی امان الله حسن رییس زراعت و کارمندان این ریاست دیدن نموده و پیرامون عشر و زکات، حفظ منابع طبیعی، خریداری و ذخیره سازی. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۰:۲۸
Background image

معین مالی و اداری وزارت زراعت به ولایت کندز سفر کرد 

ملا آغاجان آخند « حاجی  سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به ولایت کندز سفر نموده با ملا نثار احمد نصرت والی ولایت کندز و مقامات محلی این ولایت دیدار کرد.
هدف از سفر. . .

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۶:۲۱
Background image

جلسه بودجه معینیت زراعت و مالداری دایر شد 

۱۰ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
جلسه بودجه در معینیت زراعت و مالداری وزارت زراعت تحت رهبری مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری و با حضور روساء تحت اثر معینیت برگزار شد. 
در این مجلس معین زراعت. . .

BACK TO NEWS