به یک هزار خانواده در بامیان بسته‌های پروسس لبنیات و به ۵۰۰ خانواده بسته‌های مرغداری توزیع شد

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۶/۱۷ - ۱۴:۵۴
به یک هزار خانواده در بامیان بسته‌های پروسس لبنیات و به ۵۰۰ خانواده بسته‌های مرغداری توزیع شد
 
۱۷ سنبله ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بامیان از طریق پروژه‌ی مصونیت غذایی و معیشت خانواده‌ها، به یک هزار خانواده بسته‌های پروسس لبنیات و برای ۵۰۰ خانواده بسته‌های مرغداری توزیع می‌کند. توزیع این بسته‌ها با حضور سیدانور رحمتی والی بامیان، در مرکز ولایت آغاز شد. به دنبال آن، این برنامه در ولسوالی‌های تحت پوشش ادامه خواهد یافت.
بسته‌های پروسس لبنیات برای هر خانواده شامل ظرف آلمونیمی، پروسس‌کننده‌ی شیر، شیردان آلمونیمی، صاف‌کننده‌ی شیر (جالی)، چوکات خشک‌کننده قروت، جک پلاستیکی و موزه است. هم‌چنان بسته‌های مرغداری برای هر خانواده ۳۵۰ کیلوگرام دانه‌ی مرغ، دو تا آب‌خوره، دو تا دانه‌خوره، چهار متر جالی و بسته‌های انتی‌بیوتیک را شامل می‌شود. برای زنانی که بسته‌های مرغداری کمک شده، پیش از این به هر کدام‌شان ۳۰ مرغ تخم‌گذار توزیع گردیده بود.
مالداری و تولید لبنیات در روستاها، خصوصاً جاهای سردسیر مانند ولایت بامیان، یکی از منابع موثر عایداتی است که می‌تواند خانواده‌ها را در افزایش درآمدهای‌شان کمک کند. از همین رو پروژه مصونیت غذایی و معیشت خانواده‌ها، جهت انکشاف زنجیره‌ی مالداری در ولسوالی‌های تحت خود، کمک می‌کند.
بهره‌برنده‌گان از بسته‌های پروسس لبنیات شامل آن عده زنان بی‌بضاعتی‌اند که قبل از شیوع ویروس کرونا بسته‌های مالداری شامل گوسفند شیرده بره‌دار و بسته‌های خوراکی را دریافت کرده بودند. با توزیع این بسته‌ها، خانواده‌های یادشده می‌توانند لبنیات معیاری تولید کنند و عاید بیش‌تر به دست بیاورند.
پروژه مصونیت غذایی و معیشت خانواده‌ها به منظور کمک به مصونیت غذایی، بهبود وضعیت تغذّی، معیشتی و اقتصادی؛ خانواده‌های فقیر و بی‌بضاعت را از طریق معیشت‌های مختلف زراعتی، مالداری و انکشاف زنجیره‌های ارزشی آن معیشت‌ها در سطوح مختلف همکاری می‌کند. این پروژه توسط اداره‌ی انکشافی سویس «SDC» تمویل و با همکاری سازمان خوراکه و زراعت ملل متحد «FAO» تطبیق می‌شود.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۵۴
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری با مسوول برنامه‌های بشردوستانه کمیته ناروی در افغانستان

۲۸ حمل ۱۴۰۳  هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با ذبیح الله رحمتی مسوول برنامه‌های بشردوستانه کمیته ناروی برای افغانستان دیدار و روی ایجاد. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۴۷
Background image

معین زراعت و مالداری با رییس بنیاد "روپانی" دیدار کرد

۲۸ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در دفتر کارش با محبت علی رییس بنیاد "روپانی" و شماری از مسوولین این بنیاد دیدار و پیرامون. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۲
Background image

با گرفتن غرفه در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی محصولات خود را به فروش برسانید

جشن دهقان و سی‌ومین نمایشگاه محصولات زراعتی از سوی وزارت زراعت برای چهار روز با شعار "زمینه سازی بنیادی برای زراعت زمین ساز خودکفایی افغانستان" از تاریخ دوازدهم الی پانزدهم ثور سال ۱۴۰۳. . .

BACK TO NEWS