امسال ۱۹هزار و ۴۷۴ باغچه‌ خانگی برای زنان توزیع شده است

content_admin
پنجشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۹:۴۴
امسال ۱۹هزار و ۴۷۴ باغچه‌ خانگی برای زنان توزیع شده است

۲۵جدی ۱۳۹۸
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، به منظور تامین مصوونیت غذایی خانواده‌ها، طی سال جاری خورشیدی ۱۹هزار‌‌ و ۴۷۴ باغچه‌ خانگی به زنان بی‌بضاعت در مناطق مخالف کشور توزیع کرده است.
هم‌چنین به منظور بهبود شرایط اقتصادی خانواده‌ها، ۴۴۹ سبزخانه‌ی کوچک نیز در مناطق مختلف کشور ایجاد شده است.
وزارت زراعت، ‌آبیاری و مالداری، به منظور ایجاد منبع درآمد برای خانواده‌ها، به ۶۷۰ خانم بسته‌های مرغ‌داری نیز توزیع کرده است. هریک از این بسته‌ها شامل پانزده، بیست‌، سی، صد و پنج‌صد قطعه‌ مرغ تخمی و گوشتی می‌شود.
گسترش زنبورداری از دیگر برنامه‌های وزارت به منظور رشد اقتصاد خانواده‌ها است. این وزارت طی سال جاری ۱۸۰ صندوق زنبور عسل به ۱۸۰ خانم توزیع کرده است. هم‌چنین توزیع گاو، گوساله، بُز و گوسفند به خانواده‌های فقیر و کم‌درآمد نیز شامل برنامه‌های وزارت زراعت بوده است. امسال ۱۲۰ راس گوساله دو ساله و شش ماهه به ۱۲۰ خانم روستانشین توزیع شده است.
احداث و توزیع سبزخانه‌های کوچک و هم‌چنین ساخت فارم‌های کوچک خانگی، از یک سو باعث بلند رفتن سطح عواید خانواده‌ها و دسترسی مردم به سبزیجات غیرفصلی شده و از سوی دیگر به تامین مصوونیت غذایی و رشد اقتصاد خانواده‌ها کمک کرده است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۴:۱۴
Background image

سفر هیئت ریاست منابع بشری وزارت زراعت به ولایت ارزگان

۱ ثور ‍۱۴۰۳ هـ.ش

هیئتی از ریاست منابع وزارت زراعت، آبیاری و مالداری این وزارت به منظور ارزیابی کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالدرای ولایت ارزگان به آن ولایت سفر کردند.
این هیئت مطابق. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۱:۵۴
Background image

کمپاین مجادله علیه ملخ با حضور معین زراعت و مالداری در ولایت کندز افتتاح گردید

 

کمپاین مجادله علیه ملخ  در ولایت کندز با حضور داشت مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، ریچارد ترانچارد رئیس سازمان خوراک و زراعت ملل متحد در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

BACK TO NEWS