امسال بیش از دوصدهزار راس مواشی کوچی‌ها در کابل تداوی شدند

content_admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۶ - ۱۴:۱۳
امسال بیش از دوصدهزار راس مواشی کوچی‌ها در کابل تداوی شدند

۶حوت ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، گزارش داده که امسال بیش از دوصدهزار و ۱۷۴ راس مواشی کوچی‌ها تداوی و حدود ۲۰۷هزار و ۵۶۸ دوز واکسین در مقابل امراض ساری مانند طبق، انترکس، پاسترولوز، ریخک، طاعون بالای نشخوارکنند‌‌گان کوچک تطبیق گردیده است.
هم‌چنین هفده واحدهای ساحوی وترنری جهت ارایه خدمات به مالداران تمویل شده، بالای ۲۷هزار و ۷۱۴ راس مواشی کوچی دوای ضد پرازیت‌های داخلی تطبیق گردیده و ۱۷ واحدهای ساحوی وترنری حمایت مالی و تخنیکی شده است.
 هم‌چنین ۴۹ گروپ توسعه مالداری و ارتقای ظرفیت ایجاد، برای ۵۸۸ تن از کوچی‌ها در مورد جلوگیری از مصاب شدن به مرض کرونا آگاهی‌دهی، جهت چاق‌سازی مواشی۲۱هزار و ۳۵۰ کیلوگرام خوراکه متراکم توزیع شده است. همین‌طور ۸۵۴ راس مواشی به ۳۴۹ خانواده‌ی توزیع شده است.
در جریان امسال جهت ارایه خدمات بیشتر، یک کلینیک درپغمان ترمیم، یک کلینیک در ولسوالی قره باغ اعمار شده است. هم‌چنین از هفت‌صد مالدار حمایت مالی و تخنیکی شده است.
ظرفیت ۴۰۰ مالدار کوچی در زمینه‌‌های مختلف مالداری و صحت حیوانی بلند برده شده و هم‌چنین ۱۳۴ ماشین پشم‌بافی به کوچی‌های مالدار توزیع شده است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS