گفت‌وگو درباره‌ی توسعه‌ی زراعت و منابع طبیعی در دیدار وزیر زراعت با نماینده‌گان ولایت بادغیس

mail-admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲ - ۱۸:۲۲
د بادغيس ولايت له استازو سره دکرنې وزير په کتنه کې دکرنې او طبيعي سرچينو پر پراختيا خبرې اترې

۲ دلو ۱۳۹۹
داکتر انوارالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در دفتر کارش با نماینده‌گان مردم بادغیس در ولسی‌جرگه دیدار کرد. در این دیدار، در کنار ضیاءالدین اکازی، عبدالبصیر عثمانی، امیرشاه نایب‌زاده و استاد فریده بیگ‌زاد، نماینده‌گان مردم بادغیس در ولسی‌جرگه، مسوولان پروژه‌های وزارت زراعت نیز حضور داشتند.
نماینده‌گان مردم بادغیس در این ملاقات گفتند که بادغیس یک ولایت زراعتی است، اما بیش‌ترین زمینه را برای رشد و پرورش پسته دارد. آنان خواهان افزایش ساخت باغ‌های پسته و ایجاد مرکزهای پروسس پسته در این ولایت شدند.
تطبیق متوازن پروژه‌های زراعتی در تمام ولسوالی‌ها خواست دیگر وکیلان مردم بادغیس بود. نماینده‌گان مردم بادغیس گفتند که آماده‌ی همکاری برای تطبیق پروژه‌های زراعتی‌اند و می‌خواهند این پروژه‌ها به صورتی تطبیق گردد که عدالت اجتماعی را رعایت کند.
مسوولان پروژه‌های وزارت زراعت در این ملاقات راجع به فعالیت‌های ۱۳۹۹ و برنامه‌های ۱۴۰۰ در ولایت بادغیس معلومات دادند.
مسوولان پروژه‌های وزارت زراعت گفتند که در سال مالی ۱۳۹۹، در بخش‌های ایجاد سبزخانه‌ها و گل‌خانه‌ها، توزیع تخم‌های اصلاح‌شده و شماری دیگر از پروژه‌ها را تطبیق کرده‌هند.
در سال ۱۳۹۹، وزارت زراعت در ولایت بادغیس، ۲۵۴ ذخیره‌گاه، پنج سردخانه سیب، ۹۵ ذخیره‌گاه پیاز و ۴۰ کشمش‌خانه را در مجموع ساحات این ولایت ساخته است.
ساخت بیش از هفت هزار جریب باغ پسته از سوی پروژه‌ی ملی باغداری و مالداری از دیگر کارکردهای وزارت زراعت در ولایت بادغیس است.
هم‌چنان در سال مالی ۱۴۰۰ وزارت زراعت، از طریق پروژه‌ی رشد زراعت و انکشاف روستایی «CBARD» سیبارد در چهار ولسوالی بادغیس ۱۲۰ گل‌خانه تجارتی و نیز ۸۰۰ جریب باع تجارتی می‌سازد.
در ۱۴۰۰ هم‌چنان از طریق ریاست عمومی تنظیم منابع طبیعی، وزارت زراعت، هفت هزار جریب جنگل پسته احیا می‌کند. در عین حال در بخش تنظیم منابع طبیعی و چراگاه نیز کارهایی روی دست است که عملی می‌شود.
در پایان این ملاقات، داکتر انوارالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری گفت که تلاش ما این است که پروژه‌های بیش‌تر تطبیق شود. می‌کوشیم و زمینه‌سازی می‌کنیم تا هم دونرها و پروژه‌ها در بخش‌های زراعتی سرمایه‌گذاری کنند و باعث رشد این سکتورها شوند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS