گفت‌وگوی وزیر زراعت با شارژدافیر سفارت امریکا در کابل

mail-admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۹/۱۳ - ۱۴:۴۷
گفت‌وگوی وزیر زراعت با شارژدافیر سفارت امریکا در کابل


۱۳ قوس ۱۳۹۹
داکتر انوارالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری امروز از طریق تماس ویدیویی با راس ویلسن، شارژدافیر سفارت امریکا در کابل صحبت کرد. در این گفت‌وگو، درباره‌ی رشد سکتور زراعت، همکاری میان وزارت زراعت و ایالات متحده امریکا و در عین حال پروژه‌هایی که توسط ایالات متحده در این سکتور تمویل می‌گردد و نیز برنامه‌های آینده، صحبت شد.
وزیر زراعت ضمن تشکر از کمک‌های ایالات متحده در بخش زراعت، برنامه‌ها، پروژه‌ها و پلان‌های آینده‌اش را برای سکتور زراعت با طرف مقابل تشریح کرد.
شارژدافیر سفارت امریکا در کابل، در این گفت‌وگو درباره کارهای‌شان در همکاری با ADF یا صندوق وجهی انکشاف زراعت، که یک بخش کمک‌های آن کشور است و زمینه‌ی قرضه را به دهقانان مساعد می‌سازد، تطبیق پروژه‌های معیشت بدیل و نیز سایر برنامه‌هایی که توسط ایالات متحده تمویل می‌شود، صحبت کرد.
هم‌چنان آقای راس ویلسون افزود که در بخش تولید و پروسس میوه‌های تازه افغانستان، باید روی استانداردسازی کار بیش‌تر صورت بگیرد تا زمینه برای صادرات بیش‌تر این محصولات به بازارهای جهانی مساعد گردد.
شارژدافیر سفارت امریکا در افغانستان هم‌چنان درباره‌ی ADF یا صندوق وجهی انکشاف زراعت افغانستان گفت که باید قرضه از طریق این ساختار، به شکل بهتر به فعالان زراعتی داده شود.
در پایان داکتر انوارالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری یادآور شد که قرار است درباره‌ی برنامه‌هایی که روی همکاری‌های مشخص تمرکز می‌کند، در آینده نزدیک با طرف مقابل دیدار و صحبت بیش‌تر شود.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری وزارت زراعت با سفیر افغانستان در امارات متحده عرب

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت در دفتر کارش با مولوی بدرالدین‌ حقانی سفیر افغانستان در امارات متحده عرب دیدار نمود.
در این دیدار روی فرصت‌های سرمایه‌های در بخش. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

مسوولان موسسه پاملرنه پلان  پروژهای زراعتی‌شان را در ولایت بلخ با وزارت زراعت شریک کردند

مسوولان پروژه پاملرنه پلان اضافه از ۱۰ پروژه را که قرار است در ولایت بلخ تطبیق شود به مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری توضیح دادند.
این پروژه‌ها. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۹:۵۸
Background image

از جریان احداث چکدم  در ولسوالی قرغان ولایت فاریاب نظارت شد 

از پروژه آبیاری اعمار چکدم ولسوالی قرغان که بودجه  آن از طرف وزارت زراعت آبیاری و مالداری تمویل می گردد توسط هیت منتخب مقام ولایت فاریاب نظارت به عمل آمد.
این هیئت متشکل از نمایندگان. . .

BACK TO NEWS