کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

mail-admin
شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است کنترول و بررسی کردند.
 آمریت خدمات مالداری و صحت حیوانی به اساس پلان کاری خویش از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره مربوط ولسوالی بغلان مرکزی دیدن  نمودند.
مراکز یاد شده پشم و کشمیره را از نزد مالداران خریداری نموده و بعدآ توسط گروپی از خانم ها ان را به تار تبدیل می نمایند.
قابل یاد آوری است که دفتر کمیته هالند براي افغانستان ۳۱۰ پایه ماشین نخریشی را در ولایت بغلان نیز  توزيع نموده اند. که برای خانم‌ها فرصت خوبی کاری مهیا گردیده است که هر خانم روزانه حدود ۴ الی ۵ کیلو پشم را به تار تبدیل می‌نمایند که روزانه ۲۰۰ الی ۳۰۰ افغانی عاید به دست می‌آورند .
آمر خدمات و صحت حیوانی براي مسؤلین مراکز جمع آوري پشم کشمیره در مورد استفاده از محصولات فرعی حیوانات رهنمای لازم را ارایه نمود.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۶:۲۱
Background image

جلسه بودجه معینیت زراعت و مالداری دایر شد 

۱۰ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
جلسه بودجه در معینیت زراعت و مالداری وزارت زراعت تحت رهبری مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری و با حضور روساء تحت اثر معینیت برگزار شد. 
در این مجلس معین زراعت. . .

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۲:۵۶
Background image

به شش هزار دهقان در پنجشیر تخم بذری اصلاح شده گندم و کودهای کیمیاوی توزیع خواهد شد

۱۰ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت پنجشیر می‌گوید در آینده نزدیک از سوی این اداره به ۶ هزار دهقان در این ولایت تخم بذری اصلاح شده گندم و دو نوع کود کمیاوی سیاه و. . .

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۲:۹
Background image

سفر هیئت تخنیکی وزارت زراعت به‌منظور بازنگری سرحدات و نواحی شاروالی‌های ولایات پکتیا، لوگر، کاپیسا و پنجشیر

۱۰ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
به سرپرستی  ریاست عمومی انسجام امور شاروالی‌های اداره امور امارت اسلامی افغانستان یک تیم متشکل از انجنیران ریاست کارتوگرافی اداره اراضی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری. . .

BACK TO NEWS