کشور ازبکستان در افغانستان یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار باغ و زمین زراعتی احداث می‌کند

mail-admin
شنبه ۱۴۰۲/۹/۴ - ۱۰:۸
کشور ازبکستان در افغانستان یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار باغ و زمین زراعتی احداث می‌کند

بر بنیاد سه تفاهم‌نامه جداگانه میان مسوولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان و وزارت زراعت ازبکستان قرار است کشور ازبکستان در مساحت یک هزار ۶۰۰ هکتار زمین در افغانستان باغ‌های انگور، باغ‌های با سیستم آبیاری قطره‌ای، مزارع پنبه، گندم، خربزه و سبزیجات احداث نماید.
این تفاهم‌نامه‌ها از سوی مسوولان زراعت دو کشور با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری افغانستان و جمشید خواجه یوف وزیر زراعت کشور ازبکستان و شماری از مسوولان دو کشور در شهر تاشکند پایتخت کشور ازبکستان به امضا رسید.
بر بنیاد این تفاهم‌نامه قرار است کشور ازبکستان در بخش‌های چون؛ احداث باغ‌های مختلف النوع در  مساحت ۱۰۰ هکتار زمین، تطبیق آبیاری قطره‌ای در ۵۰۰ هکتار باغ میوه‌های مختلف النوع، بذر تخم اصلاح شده گندم و پنبه در مساحت ۵۰۰ هکتار زمین و بذر سبزیجات مختلف النوع و خربزه در ساحه ۵۰۰ هکتار زمین، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان را همکاری نماید.
 این باغ‌ها و کشتزارها به همکاری تخنیکی و مالی کشور  ازبکستان در همکاری متخصصین سکتور زراعت افغانستان در ساحه یک هزار ۶۰۰ هکتار زمین در ولایت‌های مختلف افغانستان که آب، خاک و اقلیم مناسب دارند احداث می‌شود.
این تفاهم‌نامه‌ها در جریان سفر ه‍ییت وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امارت اسلامی افغانستان به کشور ازبکستان میان مسوولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان و بخش‌های سرمایه گذاری باغ‌های انگور، تخم‌های اصلاح شده و سبزیجات وزارت زراعت کشور ازبکستان به امضا رسید.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۷/۷ - ۱۵:۱
Background image

سفر رییس عمومی منابع طبیعی وزارت زراعت به ولایت سمنگان 

۷ میزان ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی عبدالاحد خلیل رئیس عمومی منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به سلسه سفرهای ولایتی در رأس یک هیئات تخنیکی عازم ولایت سمنگان شد. 
در نخست رئیس عمومی منابع. . .

شنبه ۱۴۰۳/۷/۷ - ۱۵:۰
Background image

آغاز روند توزیع گندم بذری و کود کیمیاوی برای ۱ هزار ۶۰۰ دهقان ولایت غور 

۷ میزان ۱۴۰۳ هـ.ش
روند توزیع گندم بذری اصلاح شده و کود کیمیاوی سیاه و سفید برای ۱ هزار ۶۰۰ دهقان در فیروزکوه مرکز ولایت غور از سوی موسسه اکشن اید در همکاری ریاست زراعت آن ولایت آغاز شد.. . .

شنبه ۱۴۰۳/۷/۷ - ۱۴:۲۵
Background image

دها مالدار در ولسوالی شلوگره ولایت بلخ آموزش دیدند

۷ میزان ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ در همکاری موسسه اکتید در آن ولایت برای دها تن از مالداران ولسوالی شولگره آن ولایت برنامه آموزشی را در مورد امراض زونوز و چگونگی. . .

BACK TO NEWS