کار ساخت ۱۱ کشمش‌خانه در نیمروز پایان یافت

mail-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۹/۲۵ - ۱۵:۴۶
نيمروز کې د ۱۱مميزخونو چارې بشپړ او ګټې اخيستنې ته وسپارل شول


۲۵ قوس ۱۳۹۹
مسوولان در ریاست زراعت ولایت نیمروز، از پایان کار ساخت ۱۱ کشمش‌خانه در این ولایت خبر می‌دهند و می‌گویند که این‌ کشمش‌خانه‌ها به بهره‌برداری سپرده شده است.
ذبیح‌الله اولیازاده سرپرست ریاست زراعت ولایت نیمروز، می‌گوید: «۳۵ پروژه‌ی مدیریت محصولات زراعتی آغاز شده بود که شامل ساخت ۲۰ کشمش‌خانه و ۱۵ ذخیره‌گاه پیاز می‌شود. از جمله ۲۰ کشمش‌خانه تا به حال، کار ساخت ۱۱ کشمش‌خانه تکمیل شده و به بهره‌برداری سپرده شده است.»
آقای اولیازاده افزود که کار ساخت نُه کشمش‌خانه‌ی دیگر در حدود ۹۰ درصد پیش رفته و در آینده نزدیک به بهره‌برداری سپرده خواهد شد. این کشمش‌خانه‌ها در ولسوالی‌های چخانسور، چهاربرجک، خاشرود و زرنج مرکز ولایت نیمروز توسط وزارت زراعت از طریق برنامه مدیریت محصولات زراعتی برای باغداران ساخته می‌شود.
هزینه‌ی ساخت این کشمش‌خانه‌ها به حدود هفت میلیون و ۴۴۰ هزار افغانی می‌رسد. هر کشمش‌خانه ظرفیت تبدیل کردن ۱۰ تُن انگور را به کشمش دارد.
برنامه مدیریت محصولات زراعتی چند ماه قبل به منظور جلوگیری از فاسد شدن محصولات زراعتی راه‌اندازی شد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۰
Background image

 سفر معین مالی و اداری وزارت زراعت به ولایت پروان

ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در رائس یک هیئت متشکل از روئسا و متخصصین وزارت زراعت به منظور بررسی وضعیت کلی زراعت و مالداری و حل مشکلات. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۵:۴
Background image

جلسه هیئت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین در ولایت کندز برگزار شد

۲۵ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
جلسه هیئت تخنیکی  جلوگیری از غصب و استرداد زمین های غصب شده در ولایت کندز تحت ریاست مولوی امان ‌الله حسن رئیس هیئت تخنیکی و با اشتراک اعضای هیئت دایر گردید.
در این. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۴:۵۱
Background image

سروی زمین‌های زراعتی قریه زمان کور بالا و ملکان ولایت پنجشیر جهت زهکشی

۲۵ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری زمین‌های قریه زمانکوربالا و ملکان ولایت پنجشیر را جهت شناسایی ساحاتی که نیاز به زهکشی دارد سروی نمودند.
به اساس عرایض مردم زمان. . .

BACK TO NEWS