پروژه امرار معیشت روستایی در دایکندی پایان یافت

mail-admin
یکشنبه ۱۴۰۰/۳/۳۰ - ۹:۱۳
پروژه امرار معیشت روستایی در دایکندی پایان یافت

٣٠ جوزای ۱۴۰۰
پروژه امرار معیشت روستایی(BRL)  که توسط مؤسسه آکسفام تطبیق می‌شد، به پایان رسید.
این پروژه شامل ساخت و تجهیز چهار کارخانه کوچک پروسس بادام و تولید لبنیات‌، ساخت ۴۱ قطعه باغ نمایشی بادام و آموزش دهقانان، ساخت ۱۰ قوریه نهال بادام و آموزش ۹۸ دهقان، احیای ۴۳ هکتار باغ بادام و آموزش ۹۸ دهقان، احداث ۴۰ قطعه علفچر، ارتقای ظرفیت شش هزار و ۵۳۰ دهقان در مورد مدیریت باغ، منابع طبیعی، تغییر اقلیم و کنترل آفات و امراض طبیعی، اعمار ۱۳۱ منبع آبی خرد، اعمار ۶۰ دیوار استنادی برای جلوگیری از تخریبات سیلاب و ساخت ۱۰۱ گلخانه خرد می‌شود. علاوه بر آن، توزیع ۷۰۰ رأس بز بیتل و دورگه به ۳۵۰ خانم، ایجاد ۳۱ قطعه نمایشی زعفران، تربیت دو پاراویت و تهیه ادویه و لوازم مورد نیاز کلینیک آن‌ها، تجهیز دو کلینیک خدمات زراعتی و تخمیانه‌، آموزش ۷۰ نفر در بخش‌های مختلف حرفه‌ای و فنی و آبیاری نهال‌های بادام توسط ۸۰۰ خانم بی‌بضاعت به مدت شش ماه، از دیگر فعالیت‌ها و دستاوردهای این پروژه در دایکندی است.
گفتنی است که پروژه امرار معیشت روستایی(BRL)  در مدت شش سال در دو مرحله اجرا شده است. بودجه مجموعی این پروژه، چهار میلیون و ۳۵۰ هزار دالر استرالیایی بود که توسط استرالیا تمویل شد. این پروژه در نیلی و ولسوالی شهرستان در سطح ۴۰ شورای انکشافی تطبیق شده و به تعداد ۲۸ هزار و ۳۶۶ نفر به‌‌طور مستقیم از آن مستفید شده‌اند

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS