وزیر زراعت و تیم تخنیکی‌شان از اتاق زراعت و مالداری افغانستان بازدید کردند 

mail-admin
یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ - ۱۰:۳
وزیر زراعت و تیم تخنیکی‌شان از اتاق زراعت و مالداری افغانستان بازدید کردند 

مولوی عطاءالله‌ عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری و تیم تخنیکی‌شان در جریان بازدید از اتاق زراعت و مالداری افغانستان با هیئت مدیره اتاق زراعت و مالداری افغانستان پیرامون استفاده از فرصت ‌های سرمایه‌گذاری در سکتور زراعت و مالداری گفتگو کردند.
مسوولان وزارت زراعت و اتاق زراعت و مالداری افغانستان در این دیدار پیرامون انکشاف صنعت مرغ‌پروری، باغداری، افزایش حاصلات لبنیات، ایجاد فابریکه‌های پروسس لبنیات، ایجاد فارم‌های مالداری، تجارت، صادرات، فراهم سازی زمین به سرمایه‌گذاران، تولید خوراکه حیوانات، خوراکه مرغ و ایجاد سردخانه‌ها برای نگهداری میوه و سبزی بحث و تبادل نظر کردند.
در این جلسه که با حضور روساء، مشاوران و متخصصان وزارت زراعت و اعضای هیئت مدیره اتاق زراعت و مالداری برگزار شده بود خان محمد فروتن رئیس اتاق زراعت و مالداری در مورد فعالیت‌ها و دستاوردهای این اتاق صحبت نموده و  پیشنهادات‌اش را در بخش ایجاد سیستم کاری میان وزارت زراعت و اتاق زراعت و مالداری، ایجاد هماهنگی در کارها، معرفی نماینده این اتاق به ولایت‌ها از طرف وزارت زراعت و آوردن سهولت‌ها در کارهای اداری مطرح ساخت. 
سپس اعضای اتاق زراعت و مالداری طی پرزنتیشنی تفاوت‌های کمی و کیفی محصولات داخلی  کشور را با محصولات خارجی بیان کردند.
در همین حال مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری پس از استماع پیشنهادات و نظریات مسوولان اتاق زراعت و مالداری حاضران اطمینان داد که امارت در هر حالت در حمایت از دهقانان، مالداران، سرمایه‌گذاران و تاجران سکتور زراعت و مالداری کار می‌کند"به شما اطمینان می‌دهیم که در  هر شرائط حامی و همکار شما می‌باشیم، به هر یک از پیشنهادات شما رسیدگی می‌شود، لازم است که فعلا شما نیازهای خوراکی مردم افغانستان را در همکاری ادارات امارتی تشیخص دهید و کاری کنید که مطابق ضروریات مردم باشد، زمینه کار و مصروفیت برای مردم مساعد شود و شما هم بتوانید کار ثمر بخش انجام بدهید، برای آوردن سهولت در کارها هدایت می‌دهیم که کمیته تقویت اتاق زراعت و مالداری در وزارت جور شود و هر هفته جلسه برگزار نمایند تا مشکلات حل گردد.
این نشست در حالی برگزار می شود که چندی قبل تفاهم نامه همکاری میان وزارت زراعت و اتاق زراعت، آبیاری و مالداری نیز به امضا رسیده بود.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS