نفس برای آینده؛ یک‌هزار نهال در کابل غرس شد

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۱ - ۱۶:۱۳
نفس برای آینده؛ یک‌هزار نهال در کابل غرس شد


۲۱عقرب ۱۳۹۹
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به همکاری سفارت ترکیه و دفتر «تیکا» یک‌هزار نهال را در قلعه‌مسلم شهر کابل غرس کردند.
این برنامه نهال‌شانی تحت نام «نفس برای آینده» از سوی کشور ترکیه راه‌اندازی شده بود. ترکیه همه ساله یازدهم نوامبر، در ۲۶ کشور ۱۱ میلیون نهال به منظور جلوگیری از آلودگی هوا غرس می‌کند. افغانستان نیز یکی از این کشورهای به حساب می‌آید.
محبوب‌الله ننگ مراقبت کننده معینیت زراعت و مالداری و رییس تصدیق تخم های بذری، در برنامه نهال‌شانی گفت: «پروژه نفس برای آینده وقتی که ابعاد آینده پروژه را می‌بینیم در مقابل چالش‌هایی که دنیا در آینده مواجه می‌شود، به آن پاسخ‌گو می‌باشد.»
او هم‌چنین گفت: «پروگرام نهال‌شانی در افغانستان در سطح کابل تحت پروژه کمربند سبز تطبیق می‌گردد. در ده سال آینده ما شاهد ده‌هزار هکتار جنگل نو و ساحات سبز خواهیم بود.»
آقای ننگ می‌گوید که در چند سال گذشته در سطح کابل در ساحات مختلف در حدود سه‌هزار هکتار کمربند سبز ایجاد شده است.
در همین‌حال، آتاسای ایرونگون مستشار سفارت ترکیه نیز، در مراسم نهال‌شانی خزانی گفت: «در این‌جا در چوکات کمپاین نفس برای آینده ۲۰۲۰همزمان جهت نهال‌شانی با هم جمع شدیم قرار است هزار نهال غرس نماییم.»
آقای ایرونگون افزود که امید است که با غرس نهال‌ها همه ساله به یک جنگل مبدل گردیده و هوای کابل تازه گردد.
در همین‌حال، ذوهتو چال رییس دفتر «تیکا» یا اداره انکشافی ترکیه در افغانستان، گفت که امروز در ترکیه در ۸۱ شهر، ۹۱۱ ولسوالی و ۲۶ کشور دنیا نهال‌شانی صورت می‌گیرد. تیکا در۲۱ کشور ۱۱ میلیون نهال غرس می‌کند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS